Jump to content

Emilskj

Gjest
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Bosted
    Steinkjer og Jøa, litt hipp som happ
  • Interesser
    Oppgradere scorpion min det da vet du, når jeg får råd.<br>Er snart GL da, må bare få tak i en servotannstang, helst før pumpa ruster fast........

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Emilskj's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Takker for gode råd. Fant muligens register i tyskland, til 17 eur pluss 17 eur i frakt, fremdeles overkommelig. Men selvsagt var Paypalkontoen gått ut, og man må bare smøre seg med tålmod noen dager for å få det i orden igjen.......
  2. Hm, trodde selv jeg var en kløpper på søking og slikt, men når jeg ser litt nærmere etter, klarer jeg ikke å finne noen som er villige til å sende dette registeret til Norge for mindre enn det hvite ut av øyet og en halv middels industriarbeiderlønn. Noen som har tips?
  3. Genialt, takk skal du ha. Tenkte ikke så langt selv, men der fantes de jo jammen til ti pund, pluss ti pund i frakt. Fikk tilbud fra en høgger på kr 800 pluss frakt.........
  4. Takker, motor er bestilt. Samme hugger hadde ikke register, så jeg tror jeg satser på å vaske det gamle skikkelig, hvis jeg ikke finner et veldig billig. Om jeg kjøper et brukt et, må det sikkert uansett vaskes.
  5. Hei Håper ekspertisen her kan bistå meg litt. Varmeapparatviften på min 1994 2,9 aut har begynt å oppføre seg merkelig. Den jager konstant opp og ned i turtall, typisk fra nesten stillestående til riktig fart i løpet av en til to sekunder. Den oppfører seg likt på alle effekter både på resirk og friskluft, bortsett fra at maksturtallet er begrenset av hvilket hakk bryteren står på. Skikkelig fin raklelyd har den også når den går veldig sakte.... Bare å kjøpe ny brukt varmeapparatmotor, eller er det andre åpenbare feilkilder? Som mange andre har også min bil dårlig varme-effekt. Har ikke kommet så langt at jeg har spylt gjennom registeret enda, men dette skulle vel uansett ikke ha noen sammenheng med farten på vifta. Mvh Emil
  6. Hei Min lokale ford-pusher har holdt på i to - tre måneder, men klarer fortsatt ikke å få tak i oljefilteret til girkassen. Er det noen som vet om det kan skaffes via alternative kanaler, evt om det kan finnes på andre delenummer hos ford? På forhånd takk Mvh Emil
  7. Emilskj

    Sierra Xr8

    I stand corrected! Du vet ikke om en side med litt info om australske ford? Falcon xr8 er som du så treffende sa det, helt rå. Gikk en bråta av dem på New Zealand. Den, og Holden Commodore SS. Begge som oftest i racing-blå! Nydelig....... emilskj
  8. Emilskj

    Sierra Xr8

    Hei Leste ett eller anner sted på nettet for en stund siden litt om sierra-historie. Det har seg slik at grunnet sære importregler ble sierra lisensprodusert i sørafrika for det innenlandske markedet, og disse lisensmodellene ble utstyrt med chevy small block motorer. Ellers skulle det være mulig å få tak i V8 fra australia. (Frakt kan vel bli et problem men....) Der går det et anseelig antall Ford Fairline med V8. Disse er standard utrustet med 4,0/4,1 V6, som hvis jeg ikke tar helt feil er cologne. I følge mitt etterhvert tvilsomme resonement, skulle det da mekanisk sett være en smal sak å trø en slik V8 ned i en hvilken som helst sierra. Eller? Jaja, det var i alle fall litt synsing fra min side Hilsen emilskj, (som fremdeles leter hvileløst etter en scorpio 2,9i 4x4)
  9. Så lenge det varer.......... Orginalskiver blir jo som regel skjeve igjen ved første kraftige oppbremsing. Derfor anbefales det å bytte til tykkere skiver.
  10. Emilskj

    2.8i

    Hva skyldes det når en 2.8i gir fra seg kvit røyk når du gir gass? Er det ventiltettinger? Hvordan er det å skifte disse, i forhold til toliter? Hva er vanlig levetid på automatkassa på disse. Den det er snakk om har rulla snart tre hundre, og det er litt slark i kassa. Dør den snart, eller ruller den glatt hundre til? Motoren nøler litt når du gir gass fort. håper dette skyldes et dårlig tenningssystem, men kan det også være hjernen? Eller evt noe insuggreier? Bilen er en 1985 modell. På forhånd takk
  11. Emilskj

    Bensinforbruk

    Hei Vet ikke om det er samme eksossystemet på noen av de her omtalte bilene som det var på mine foreldres 90' 2,0i cl, men den hadde et ekstremt bensinforbruk kombinert med ujevn gange. Årsaken var her et hull i eksosanlegget, ett eller annet sted mellom blokka og en eller annen sensor som visstnok sitter i eksosanlegget. Her tok den inn luft, dermed ble eksosen renere, eller tynnet ut. Sensoren oppfattet dette som at blandingen var for tynn, og sendte derfor signaler til computern om å pøse på mer bensin. Det tok vår lokale ford-verksted ca et år å finne ut dette........ Mvh Emil
  12. Emilskj

    Bensinforbruk

    Hei! Det er hevet over enhver tvil at det er unormalt at en sierra 2.0 bruker 1,6 liter på mila. BASTA Scorpion min har rulla 303000 på samme motor, ikke overhalt, men bytter servicedeler i følge skjema, og den bruker kun marginalt mer enn det som er oppgitt fra fabrikk. Mvh Emil
  13. Emilskj

    Sierra problemer

    Hei Kan fortelle litt om vibrasjoner i ratt og framhjul. Vibrasjoner under vanlig kjøring, skyldes nesten helt sikkert ubalanse i hjulene. Disse bilene er kresne på dekkvalg, så selv om dekkene er ballansert, er det ikke sikkert det blir perfekt nok. Risting under svak nedbremsing(bremserist) skyldes kast i bremseskivene. Alle sierraer og scorpioer som er kjørt mer enn 500 meter har dette. Det er ikke farlig, men syns du det er plagsomt, kan du bytte til tykkere skiver. Det er absolutt ingen vits i å skifte til orginale skiver, fordi problemet oppstår igjen etter første harde nedbremsing. Noe som kan avhjelpe begge problemene en del, er å bytte foringer i forstillingen. Mulig at mangelen på drag kan skyldes at det andre løpet på forgassern ikke slår inn. Her må jeg ta forbehold, men på en fiesta jeg hadde med toløps forgasser var det lekasje i en vakummembran inni forgassern som forårsaket det samme problemet. Mvh Emil
  14. Emilskj

    Bensinforbruk

    Hei Tipper bilen din burde bruke ca 0,8-0,9 på blandet kjøring og 0,65-0,7 på landevei, med en motor i tipp topp stand. ( kun en antagelse, basert på at min scorpio med samme motor bruker litt over det. Sjekk instruksjonsboka, det står der, nesten bakerst!) Kan være flere grunner til at den bruker mye bensin. Ville begynt med å sjekke det enkleste først, luftinntak. Bytt filter hvis du ikke har gjort det, sjekk at tenninga funker ok. Hvis du kjører på blyfri, og ikke har byttet ventiltettinger, kan det også være noe å hente der. Når det gjelder justering på gasseren, får de som har litt mer peiling gi råd om det. Og når du regner ut liter pr mil, husk at km-telleren på disse bilene kan vise en del feil. Mvh Emil
×
×
  • Create New...