Jump to content

Sub i 2001 Mondeo MK3?


AyB92

Recommended Posts

Hei!

Har ikke mye peiling på bilstereo, tilkobling osv. Trenger derfor litt hjelp og rettledning til hvordan og hva som trengs for å få koblet til en 12" sub. Jeg synes de originale høytalerne spiller greit, men trenger litt mer bass.

Trenger egentlig tips og anbefalinger til hvilken sub (burde kunne slå litt, men også spille dypt), forsterker og da selvfølgelig hvordan dette kobles opp :)

Er denne spilleren. Evt. vanskelig eller nødvendig å bytte den?

divjuli011.jpg

Edited by AyB92

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Hei.

når det gjelder spilleren din kan d gått hende at den holder, vist du skal ha litt mer trykk i bilen din.

men ta den ut og sjekk om det er signal utgang på den. eller se i instruksjonsboken til spilleren :)

vist det er d kan du nok bruke den :)

PS. vist du har tyveri-kode, sjekk at du har koden til den før du tar strømmen på den :) skal stå i instruksjonsboken til spilleren siste side mener jeg :)

 

når det gjelder sub så sjekk på finn.no om du velger ''billig'' varianten, men kan sjekke ut www.norgeskjop.no vist du har litt penger og vil være på den sikre siden. se om du finner en bra aktiv-sub ( sub med innebygget forsterker) som passer for ditt bruk. dette anbefaler jeg deg, siden dette er veldig lett og koble opp, og du slipper og bli lurt av ondskapsfulle selgere :P

 

så er det bare til og legge opp ledninger. + fra batteri og minus på jord (karosseriet). ledninger kan du kjøpe på biltema om det ikke er allverden du skal ha av lyd ca 300-500 kr for alle kabler kabel-sko sikringer osv osv. de er helt ok til vanlig bruk :) brukte dette selv til og drive en 18'' og det ble lyd :P

 

vist du ikke er fornøyd med lyden da kan du kjøpe en kondensator som du har mellom batteri og forsterker. dette er anbefalt. du får en mye bedre lyd og batteriet lever mye lengre.

 

hvor mye gryn har du i tankene og bruke på dette ? mulig jeg kan komme med noen tips, om du trenger det :)

 

lykke til :)

mvh Stian. :)

 

*Ford Mondeo 2005 2,0 tdci ghia

*BMW 320i E30 1986 baur tc

*Volvo 240gl 1987

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...