MacGyver Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 Nå skal jeg 'hive' på noen instrumenter på RsT'n, og lurer på følgende:- har en oljetrykksmåler...finnes det noe gjengede-uttak å sette sensoren i, eller bruker man en eller annen sensorplass, og bytter denne?- har også vanntemp-måler....hvor kan jeg plassere senoren her?*håpte på å slippe å borre hull i blokka* - hvilken ledning fra tenningslåsen skal jeg koble instrumentlyset i disse nye instrumentene...gul for minus? Hjelp! Mvh. Olle, 87' RsT. sykler til arbeid
Guest Mr.Escort Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 oljetrykk måler kobles på der du har olje ut til turbo,vann temp kobles på den "tappen" som er på toppen(går en ledning inn ved termostat huset på framsiden av toppen)lyset kobles til jord og plussen til lysene kobles på gul på tenningslåsen.rett meg hvis jeg tar feil her,folkens
MacGyver Posted March 19, 2005 Author Posted March 19, 2005 Takk for rask svar! Da skal jeg ut i garasjen..! sykler til arbeid
RsTurboTaule Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 trenger du instrumenskiveholdere har de det på www.burtonpower.comhar kjøpt det der selv,setter de i midten der varmeslusene er......koster 35pund eller noe... 88 Escort RSTurbo
MacGyver Posted March 19, 2005 Author Posted March 19, 2005 jepp.. men foreløpig bruker jeg en dobbel a-stolpe instrumentholder jeg harser ganske neat-o ut, syns jeg! MEN...kan jeg ta ut den sensoren som går ved termostathuset da? skal ikke denne brukes til noe?OG hvor skal jeg egentlig finne det stedet jeg skal bruke til oljetrykksensoren? Slangen til turbo'n forvinner bare bak i det 'fjerne'. eller finnes det en sensor fra før som du kan skru ut, og plugge inn min nye (den som "lyser" når du har lavt turtall og følgende dårlig trykk på olja)...om noen skjønner?? Kjedelig med masse instrumenter som ikke virker..hehe sykler til arbeid
OleK Posted March 20, 2005 Posted March 20, 2005 den vanntemp-sensoren din tror jeg ikke du bør koble ut sånn helt uten videre, er usikker men tror den gir litt signaler til ecu og sånt... oljetrykk skal jeg selv montere på bilen min snart og planen min er å modifisere den "klumpen" som den orginale trykkbryteren sitter i...rett og slett borre opp et nytt hull der, gjenge opp og skru fast sensoren der...det er god plass rundt der...du ser den her på motoren til tombra, sitter i mellom oljekjøleren og peilepinnen...liten sekskanta sak... jeg syns selv det er greit å ha alle de orginale instrumentene inntakt, er lettere å se på dem enn på målerene når det går fort strøm finner du fort ut av.... Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now