Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

jeg har 2 stk Pioneer ts-w304c fra min forrige bil, kassa var vannskada så den pælma jeg. Trenger tips fra noen fantaster her om hva slags kasse jeg burde skaffe, har ikke lyst til å betale all verden, for ønsket mitt er bare å få litt fyldigere bass i bilen. De skal drives av en Kicker 700.5 som gjore jobben greit i gamle bilen.

Så spørsmålene mine er kort og godt:

Er Thorsov kassene bra nok til mitt formål og er de egnet med hensyn til ant. liter?

Burde jeg kjøre med et eller to elementer?

Hvor stor strømkabel trenger jeg å trekke til denne forsterkeren når den bare skal drive disse subbene, tror jeg hadde "litt" overkill på gamle bilen :whistling:

Er ikke interessert i å bruke hele bagasjerommet til bare stereo lenger selv om det er ganske stort i en Mondeo Mk3.

Alle tips mottas med takk.

Edited by viceguy
Posted (edited)

34 Liter lukket kasse pr.stk ;)

Siden du har 2stk, så bruker du selvsagt begge, og da paralellkobler du dem inn på monokanalen på forsterkeren.

Men hvorfor skal du bare bruke en utgang når forsterkeren har 5 utganger?

Du burde jo helt klart bruke forsterkeren til fronthøyttalerene også.

Edited by cossiemk1
Posted

Men hvorfor skal du bare bruke en utgang når forsterkeren har 5 utganger?

Du burde jo helt klart bruke forsterkeren til fronthøyttalerene også.

Ja blir nok til at jeg bruker begge siden forsterkeren spiller stabilt i 2 ohm.

Hvorfor jeg ikke skal kjøre alt av høytalere på den, vel... se her:

RMS Power

In Watts, All Channels Driven 40w x 4 (forsterker)

RMS Power MOSFET 50w x 4 (Pioneer stereo)

...så som du ser så tjener jeg 10w, pluss at det blir mindre kabler å strekke opp.

Posted

Regner med infoen som er gitt av Pioneer teknsk avd (jobben min er Pioneer forhandler) er riktig. Uansett så ser jeg ikke poenget med å trekke en drøss med ekstra ledninger fra forsterkeren til høytalere i dørene når grunnen til å montere inn kasse+forsterker er å få fyldigere bass.

Posted (edited)

Problemet da, er at resten av anlegget ikke vil holde følge med bassen, og da låter det ikke spes bra...

I løpet av mine 20år innen bilstereo, så har jeg ennå ikke vært borti noen spiller som gir mer enn 4x25watt rms, og de aller fleste spillere gir 4x15-4x20 watt rms, dessverre. (dette burde jo du som pioneer forhandler vite ;))

Jeg ville helt klart kjørt den forsterkeren som en 3-kanaler (brokoble de 4x40 til 2 kanaler) og brukt 2 kanaler til fronthøyttalerene. Bakhøyttalerene kan du kjøre på spilleren, og fade dem ned slik at du ikke hører dem foran, også bruker du det innebygde delefilteret (høypass) på fronthøyttalerene ;)

Edited by cossiemk1