Jump to content

Sierra Stv 1992 Selges


Even

Recommended Posts

Telefonnummer: 98878916

Mail: even@kvenna.net

Hvor: Kongsberg

Prisantydning: 20000

 

Hele modellnavnet og motorstørrelse: Ford Sierra Stv 2.0i CLX

Årsmodell: 1992

Karosseritype, og antall dører: Stv 5Dører

Kilometerstand: rett under 250 tusen km

Farge utvendig: Sølvgrå, Stardust Zilver(?)

Girsystem: manuell

Reg nr: Xr 34128

 

Har bestemt meg for å selge leiketøyet mitt.

Bilen har vært mitt rullende prosjekt/testrigg i ca 3-4år, og skal inn på eu i august, noe jeg ikke gidder å begynne med da ingen ting er godkjent.

Det er ikke servo på bilen.

Hadde planer om å montere bur og ispigg, men har verken tid til å kjøre eller skru i vinter, så da er det bedre at noen andre får muligheten.

Står med 15" felg og 4-5 år gamle nokian rsi piggfrie vinterdekk, masse mønster, men begynner å bli harde. 185/65/15 noe større en org dim.

Årsavgifta er betalt og det er ingen heftelser på den.

Egner seg nok best som uregga leiketøy, men kan jo selvfølgelig eu godkjennes for den som vil skru.

Org eksos manifoil og katalysatorer følger med.

Trur jeg har fått med alt, men lurer du på noe eller vil ha flere bilder spør her.

 

Negativt:

*Mangler glass på den ene baklykta, og hjørnet på fanger under denne, pga en stor stygg stolpe jeg rygga på. Er også en bulk ved lykta.

*Bulk i panser over venstre framlykt.

*Rust i kanaler, ikke hull som jeg har sett.

*Rust i vange over tanken, hull.

*Ymse annen rust.

*Utslitte bakbremser, må ha nye klosser og skiver (kan muligens dreie dem en gang, men er nok best å bytte dem).

*Girkassefestet har ryki.

*Selvstrammeren til kløtsjen begynner å gi opp, hender den glipper.

*Motor og senking er IKKE godkjent. (Har Tüv papirer på fjørene)

*Store foringene i bakstillinga er originale og begynner å bli slappe. Hadde planer om å dreie nye i alu, men har ikke hat tid.

*Lekker ladetrykk, lader bare 0.7 bar.

*Lekker olje fra retur på turboen, har fått sveisa inn AN kobling i ei ny bunnpanne, men har ikke montert den ennå. Følger med sammen med ny bunnpannepakning.

*Rotete i motorrom

*Ikke perfekt "mappet" går litt fett, og kan sikkert ha mer aggressiv tenningskurve

*Førersetet er dårlig, men passasjersetet er strøkent, grå stoff stoler fra cosworth, resten er mørkeblått.

*Vann er ikke koblet til turboen da jeg kjørte med turbo uten vann før. gått ca 6-7000km slik. Har banjokoblinger til turboen liggendes, (og muligens et lagersett husker ikke helt)

*Blir varm hvis den står lenge på tomgang om sommer'n, virker som bare den ene vifta starter. Har ny viftebryter og termostat fra sierra disel som følger med.

*Girkassa maler litt på 4. og 5. gir

*Diffen låser ikke på tørr asfalt, men hjelper mye om vinter'n og på grus.

*Slangen til spyling av bakvinduet har ryki, og spyler inne i bilen i stedet.

*Noe tungstartet når den er kald

 

Bra:

*Ap Racing kløtsj - trykkplate og organisk lamel som holder til 320nm - gått ca 15000km, samme med utløserlager

*2wd Cosworth understell med poly foringer (ikke de store bak)

*Stålomspunnende bremseslanger

*Stålomspunnende oljeslanger (AN)

*Oljekjøler

*Bytta kløtsjwire og Batteri i November

*EBC skiver og Ferodo DS2500klosser forran, med mye igjen.

*sachs advantage dempere og Lesjöfors fjærer

 

Motor:

*Turbo, ic og radiator fra 4x4 cosworth.

*2,5" eksos med 2 potter, bråker lite

*Dyser fra 2wd cosworth (gule - orginale)

*Forsterket toppakning fra RS2000, fler lags, stål.

*Polerte forbrenningskammer.

*Edis tenning fra mondeo.

*Grenrør fra Volden racing

*MegaSquirt 2

*ca 8,8:1 i komp.

*Gått ca 17000km etter turbokonvertering.

 

Kan ta nye vinterdekk til mondeo mk2 som delbetaling.

Har mye deler som kan følge med mot noe ekstra kroner.

Vanskelig å få tak i på tlf da jeg jobber nattskift, bruk gjerne pm, mail eller svar her.

post-1704-128099040536_thumb.jpg

post-1704-128099041708_thumb.jpg

post-1704-128099042751_thumb.jpg

post-1704-128099043835_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...