Jump to content

Nylig innkjøpt '88 Escort Cab. med tomgangstrøbbel


PerH

Recommended Posts

Jeg har akkurat handlet sommerbil, en 1988 Escort cabrio 1.6(L4B 90hk).. Denne fikk jeg for en god pris på grunn av litt uryddig tomgang og noen oljelekasjer..

Jeg har nå tatt en runde med toppakningsbytte og generellt byttet pakninger og ventiltetninger, så den ser foreløbig tørr ut. Da gjenstår det å få kontroll på tomgangen!

 

Bilen starter greit kald, og går noe høyt på tomgang, og det er en distikt knakkelyd fra fuelsystemet. Jeg lurer på om det kommer fra bensinpumpa, da den høres litt rar ut når nøkkelen vries om også..

 

Når motoren er varm sliter den fælt med å holde seg igang, den klarer det en stund for så å konsekvent dø ut når driftstemp er oppnådd..

 

Er synderen bensinpumpa tro? bilen drar igrunn greit på turtall, så det virker som den får nok bensin?

 

Mangler det ikke noe på braketten mellom toppen og innsuget her?

 

IMG_0027.jpg

 

Setter pris på alle tips og råd! :)

 

Edit: kan jo nevne at jeg har litt trøbbel med at turtelleren dauer, samtidig som batterilampa lyser opp.. måler 13,8-13,9v på batteriet når motoren går, så den lader.. hvilket kontaktpunkt vakler?

Edited by PerH
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå kommet litt videre..

 

Det viser seg at min bil har fått montert endel KE Jetronic deler fra fabrikk, hjerne og trykkregulator lik den i RS Turbo.. Hvis noen har sett andre biler med slikt system setter jeg pris på litt mer info, ikke lett å feilsøke på noe som overhodet ikke ligner Haynes manualen! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...