Jump to content

Langlys


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Gjelder en Sedan 4x4. Langlysene funker ikke og jeg tror ikke det er pærene det er noe galt med.Men de har aldri funket så lenge jeg har hatt bilen.

Prøvde meg på sikringsboksen igår,og fant en sikring 30amp helt bak som var kaputt,skiftet den men ingenting nytt.Har de rele i tillegg disse lysene? Er generelt dårlig på elektro,kan det være bryteren kanskje?Lurer på om jeg såvidt så ett svakt tegn på lys i dem igår uten å si det sikkert.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Et tips, sjekk ledningene i koblingen som skal inn på lykta, og hvis det fungerer i en av lampene, (enten H4 delen eller H1) så bruker du denne delen å legger opp ny relee krets til resten av lampene.

 

Litt mer forklaring:

 

Nytt relee, med strøm direkte fra batteri med sikkring, viktig å bruke tykk nokk ledning. Gi releet jord, koble på ledning ofra ledningsnettet hvor det er fult lys inn som styrestrøm og koble ut fra releet til inngangen på lampene.

Da får du merkbart bedre lys, for sierra har utrolig mye spenningsfall fra batteri til pære. Jeg veit, har sjekka og koblet om flere på denne måten

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

står kun noen romertall under det lokket på hvert relee,og det sier meg null å niks hehe.så hendelen kan være fucked altså hmm,for det lyser ikkje blått i dash heller...

 

Hehe.. Litt verre da.. Men skal klikke i releet når du tar av og på lysene..

 

Men prøv å bytte hendelen først tror jeg :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...