Jump to content

DEFA-alarm


Guest påle88

Recommended Posts

Har en 2001 mod. Fiesta med ettermontert DEFA-alarm. Denne alarmen har nå slått seg vrang, og vil ikke slå seg av. Får låst opp og starta bilen, men da går alarmen..

 

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal fikse denne??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

sliter med det samme på en skorpio. har klippet bort defaen fra nøkelen. og kobbelt samme ledningene som defaen var koblet i mellom. ops ops. jeg ønsker ikke lengre å ha defa alarm og derfor gjør en kort prosses.

har enda ikke klart å få liv i bilen.så neste steg blir å kutte bort jord fra defa alarmen.for å se om dette vill hjelpe.

Edited by Racingman1
Link to comment
Share on other sites

sliter med det samme på en skorpio. har klippet bort defaen fra nøkelen. og kobbelt samme ledningene som defaen var koblet i mellom. ops ops. jeg ønsker ikke lengre å ha defa alarm og derfor gjør en kort prosses.

har enda ikke klart å få liv i bilen.så neste steg blir å kutte bort jord fra defa alarmen.for å se om dette vill hjelpe.

 

Ta av dekselet på rattstammen. Under her ser du en ganske tykk ledning som er klipt, der er det koblet på skjøtehylser og 2 ledninger ned til alarmboksen. Koble sammen disse to, slik at det blir som originalt. Da starter bilen som normalt. Skal være lett å se. Fjern alle sikringer i forbindelse med defa-boksen, men aller helst fjern hele dritten med ledninger og alt, husk å isoler evt. kabelender.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

har koblet sammen denne ledningen,samt fjernet alle kontakt punkt i mellom defa boks og rattstammen. har også fjernet selve defa boksen. men fremdeles ingen respons i panelet,heller ikke noe respons i motor. vurderer å tvinge start med å koble om på startmotoren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...