Guest Hellbillie Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Heia, Nettop kjøpt en Ford Mondeo 2002 Automat Trend 2.0, herlig bil! (min første Ford)Og jeg vil gjerne skifte gearolje på den, det er en automat kasse.Hva slags olje skal jeg bruke, og hvordan skal jeg skifte den?Er det en oljefilter inn i automatkassen? Takk, Hellbillie
Guest 88NightRider Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 (edited) hmmoljetype ESPM-2C166-H7,5 lOg mener det alltid er oljefilter. Edited October 6, 2010 by 88NightRider
Guest Hellbillie Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Fint da vet jeg hvilke type olje jeg skal bruke. Er det nødvendig å skifte filter hver gang når man skifte olje, hvis ja hvordan gjør man det?Finnes det en howto på hvordan man skifte olje på denne gearkassen? http://fordwiki.co.uk/index.php/CD4E_Oil_change Dem sier ikke at filteret skal byttes ut?
Siberiantiger Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Heia, Nettop kjøpt en Ford Mondeo 2002 Automat Trend 2.0, herlig bil! (min første Ford)Og jeg vil gjerne skifte gearolje på den, det er en automat kasse.Hva slags olje skal jeg bruke, og hvordan skal jeg skifte den?Er det en oljefilter inn i automatkassen? Takk, Hellbillie Benytt Royal Purple olje! Anbefales! Girkassen blir som ny! 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Recommended Posts