Jump to content

Ford sierra 2,0S turbo problem:/


bjarte87

Recommended Posts

Hei! Har bygget meg ein liten turbomotor i prosjektet mitt til den skikkelige motoren blir ferdi. Men får ikkje oljetrykk på motoren. Og har da prøvd 2 forskjellinge (nye) Oljetrykk målere, 3,8 liter olje på blokka og skal ikkje ve noko gale ellers.. Men er det noen som har peiling på ka som kan ve galt? før turbo osv var det ikkje noko problem med olje trykk og blei brukt ein god del.

 

Har hatt ned olje silen og bunnpanne ved montering av retur, kan eg ha gjort noko der som har forhindra trykk eller noko? Litt frustrert her:p Alt annet funker og er veldi klar for testing og innstilling av trykk og tillegsspruten. Men må nesten ha olje trykk:) hehe

 

Håper på svar eller veiledning!:-)

 

Mvh Bjarte Bentås Åberge:-)

Link to comment
Share on other sites

ta av topdekslet å se om d kommer olje ut oljerøre til kammen. evnt så setter du en boremaskin\drill på fordeler drevet og gir gass, seff huske å ta av reg reima, da skal du bygge oljetrykk. å viss ikke d skjer så bør du sjekke at oljepumpa er skrudd skikkelig fast, samt pickup røret. å ja d skal være pakning mellom pumpe og pickup røret

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Hei!:-) Om eg ikkje husker feil er det ca 8 mm slange opp til turbo, og 18mm retur. Kan jo evt vert at den pakningen ikkje blei montert oppigjen, då det er veldi mørkt og dorli lokale eg holder til i.. Men skal prøve det med toppdekselet og se om det er noe olje som kommer opp. Evt kan eg jo sjekke slangen til turbo om det er olje i det hele i slangen. Er liksom 0 bar trykk, kansje den beveger seg opp mot 0,2-0,4 bar nett ved kjinning, men går ned til 0 ved start.

 

Er bare så synd ,for alt annet er ferdi:-) Nylakka og ferdi bygd ellers:-) Må vel lage meg ein prosjekttråd om dette:-)

 

Mvh Bjarte

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...