møffe Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 jeg er lige kommet hjem fra motorshow essen i tyskland. og faldt over et firma der laver stroker kits til bla cosworth. er der nogen der kender dem ? http://www.zrp-rods.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=4&Itemid=20 evt info til folk der har prøvet deres produkter?
møffe Posted December 5, 2010 Author Posted December 5, 2010 kom frisk folkens. er jeg den eneste der finder det fristende at have 2226ccm på std boring. hvad vil der negativt kunne siges om 86mm slag kontra den std?
Kverna Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Er vel rod-ratio som blir veldig dårlig når man stroker cosworth-motoren uten høyere blokk. Min fotoblogg
møffe Posted December 5, 2010 Author Posted December 5, 2010 (edited) nu kan man jo ikke sige meget positivt om den konstruktion som cosworth har designet til at starte med. i teorien så burde en cosworth YB jo være ganske villige til at tage mange omdr pga lav stag og stor boring. men syntes ikke der er nogen cosworth motor der som sådan klare mange omdr uden problemer. mit mål er meget moment over en bred skala. men der skal jo nok både laves noget ved toppen og kamakslerne for at kunne udnytte det vaccum den længere slag vil give. hvorfor skulle blokken gøres højere. de 9mm findes jo på krumtap.længere plejlstænger og kortere stempler. Edited December 5, 2010 by møffe
Recommended Posts