Jump to content

Sierra dohc stjeler strøm!


haakie

Recommended Posts

Nå som godværet er satt i gang er det vanskelig og ha sierra stående i garasjen..

Byttet motor på bilen for noen uker siden, etter dette har den stått, den stjeler strøm, tenning er skrudd av lyser batterilyset i dashboret.

Fra batteriet går det en jordingskabel som er ca 40cm lang, når vi tar denne på den "ledige" polen på dynamo slutter lyset i kupe og lyse, men det ser fysisk feil ut at denne kabelen skal på dynamoen.

 

Dette er jordingskabelen jeg snakker om :

2_0_DOHC_EFI.jpg

Med tanke på at lyset vertfall slutter når vi tok den på dynamo, har jeg en mistanke om at muligens kablene på dynamo er plassert feil. når en ser forfra har jeg kobler en tykk +ledning til den venstre polen, og en tynn som kommer ut fra samme kabel som plusskabelen i midten, og den tredje polen står fri.

 

Håper noen tar seg tid til og svare, hadde håpt og få tatt et par piruetter i nysnøen før det blir kveld :)

 

Mvh Håkon

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Link to comment
Share on other sites

den svarte jordingsledningen skal sitte på en av boltene mellom motor og girkassa.. dynamoen henter jording fra motoren, så du har nok feilen din der ;)

 

ledningene på dynamoen er riktig.. den tykke røde(?) ender opp på +batt imens den tynne er til instrumentet/"styrestrøm"..

Link to comment
Share on other sites

Flott, så du mener hvis jeg setter den svarte mellom blokka og kassa, så er problemet vekke? Har prøvd og sette den på diverse plasser som dempertårn osv, men da sluttet ikke lyset og lyse selv om tenning var av, men da prøver jeg dette nå så får vi se om det hjelper ;) takk!

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Link to comment
Share on other sites

I tillegg så kan du sette på en god jordkabel i mellom motor og karosseri og batteri-karosseri. Det er vel den eneste jordinga som motoren har den ledningen du beskriver så det kan nok hjelpe å få skrudd den fast på motorblokka ett sted ja.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Fikk det ikke helt til som planlagt idag, festet ene jordingskabelen i blokka nede ovenfor starteren, hvor den så ut til og "høre hjemme".

Den trakk fortsatt strøm, eller det lyste vertfall i batterilyset i dashbordet når tenning var av. Alt var fint før vi byttet motor, så det er nermest utelukket at det dreier seg om noe annet en kluss med kabler i motorrom.

 

Hvis batteriet er så og si flatt fra før av, vil motoren da få jording.. ?

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...