Guest foose Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 har problemer med lufting av varmeanlegge til en 1994 mod 2,0 zetek, finner ingen lekasjer men kommer luft nesten hele tiden å bilen blir ikke varm , motor har normal tempratur men temp nåla detter av å til går ut fra det er når det kommer en luft lomme?, termostat er skjekket å den åpner å lukker, dog blir ikke slangene inn i torpedovegg noe varm, lukter ikke exos av expansjons tank å olja ser bra uthar prøvd i flere timer med bilen parkert i bakke fjerna vifte sensor til jeg trodd det ikke kom mere luft men nei får ikke bort lufta har lest å prøvd forskjellig som jeg har funnet her på forumet så håper noen har noen ide hva som er galthilsen en ulykkelig ford eier som fryser jula inn
"Lakkelars" Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 har ikke erfaring på dette selv men kanskje vannpumpe? hadde en toyota med samme problemet og da var termostat og radiator akkurat bytta men fikk ikke varme inn i bilen alikevel,en kompis kjøpte bilen og bytta til celica turbomotor i den og sjekket vannpumpa på gamle motoren å den var av alle ting sprekt under:S kjdeleig med kald bil om vinteren så håper du finner ut av det! gi gjerne tilbakemelding også Mvh Morten 2005 focus 2.0 sport combi MS design1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT 3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS
Guest foose Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 blr mindre vannstand å sirkulasjon i expansjonstank ved gasspådrag, blir vell ikke det med gåen vannpumpe eller tar jeg feil ?
Tore_TJ Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Hadde aldri noe problem med å lufte disse motorene. Har du gåen vannpumpe vil jeg tro den koker snart hvis du ikke holder på en jvli kald plass da? Vær litt forsiktig med å ha den til å gå alt for varm, toppen slår seg lett. Og det instrumentet i bilen er ikke alltid til å stole på.Vannpumpa er noe alvorlig drit på disse hvis det er den med plastimpeller..
96mondeo4x4 Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 vannpumpa er ikke uvanlig feil på MK1, og gåen topp som følge.Så annbefaler deg å bytte denne, dersom det er noe usikkerhet ute og går. 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Recommended Posts