Jump to content

comp på ist og div spørsmål


LiVip

Recommended Posts

har cosworth 4x4 stempel og råder, så det ligger da vel rundt på 7,2 men jeg tenkte å legge meg mere opp på 8,5 til 9,0 i comp. hva dere her tror om det?

 

vurderte å fylle vannkanalene med sement, ikke helt da men slik at det er ca to cm igjen og ta bort vannpumpa og sette på elektrisk vannpumpe. (for sikkerhet at 205 blokka ikke sprekker) eller trengs dette?

 

også om hvordan ventil sett man burde kjør med for å få best FLOW. har hørt litt forskjellig der og veit at di orginale ser jo ut som noen store klumper. nye rustfrie er flatere og finere utført.

vurderte å beholde de orginale innsugsventilen men å kjøre me store eksos ventiler, eller litt større og nye innsugsventiler + store eksos ventiler?

 

enn hva med doble ventilfjere? er dette annbefalt? er det bra?

 

også har eg lest at disel ventiltettninger er bedre enn bensin ventiltettninger. er dette sant og hvor på nettet kan dette bestilles? finner ikke på burtonpower.

 

 

takk for svarene :D

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du ha høyere komp da?

Ser ikke helt at det skal være noen fordel.

 

205blokka tåler MYE mer juling enn folk skal ha det til.

Kjør til det ryker, og viss det mot formodning ryker så er det ikke dyre deler.

 

Hvorfor vil du ha store eksosventiler da?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

robin slutt å rote å røre fælt her.. kompen din ligger nok rett i underkant av 8.0-1.om du planer toppen liiiiittepitte grann har du 8-1 som er en helt grei komp for å kjøre høyt trykk på :P

 

kan svare for robin ang eksosventiler, siden innsugsventilen er evig stor nok så blir eksosventilen "liten" på høy effekt. med tanke på at innsug er 42mm org å eksos 36, altså 6mm forskjell,ergo det som kommer inn skal jo tross alt ut

å med en litt større eksosventli vil jeg tro at man får en topp som flower mye bedre,

så personlig har jeg trua på std innsug men så stor som mulig eksosventil for best mulig flow,

jeg veit oxo at robin vil ha en motor som er momentsterk,å da er d vel kanskje greit om at toppen flower skikkelig. Dette blir ihvertfall oppskrifta mi på neste motor jeg skal lage :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...