Jump to content

6x9 i sierra cosworth


heltzer

Recommended Posts

Hvis du ikke skal ha sub baki, så er det greit med høyttalere i hatthylla, men skal du ha sub, så blir det ikke bra med mindre du bygger 6x9" inn i små kasser, hvis ikke så påvirkes de av trykket fra suben, og låter fælt. Dessuten så er det sånn at de aller fleste er født med et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover, så da er det mest naturlig med høyttalere foran på hver side. Har man et skikkelig komponentsett foran, og gjør litt ut av monteringen osv, så holder det i massevis til hele bilen ;)

 

Og til lyrix, du burde snu kassa så den peker bakover ;)

Link to comment
Share on other sites

skal bare ha lyd som overdøver motorduringen =) skal ha 6x9 bak og 5" i dørene foran! men her har du bygget en ny hatthylle? går det ikke ann å bare lage til i den orginale, er jo plass mellom de orginale høytalerne.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem dette. Hadde 6*9 høytalere baki Sierraen jeg hadde for mange år siden. Pioneer på 330w max. Trengte ikke sub der. Dette var en combi da. Blir vel litt annet med sedan om det er det du har. Men funker helt greit. En kamerat av meg bygde egne kasser til 6*9 oppe på hatte hylla i en Vento for noen år siden. Det ble også ganske bra. Han brukte to lag mdf og dekte til med teppe.

86 Sierra XR 4X4 2,8i V6 (Rosso) red(combi)(gitt opp dessverre, var alt for mye jobb med denne)
98 306 1,6i XRB16 (litt usikker men tror det er Midnight Blue) (STV)(solgt)
06 Focus 1,6 TDCi Ghia MS design Moondust Silver (stv) (solgt)                                                                                                                                    09 Focus 1,6 TDCI Titanium Panter Svart. (solgt)                                                                                                                                                              15 Focus 1,0 sport ( combi) Brisbaine brown

 

166835304_10158799389636117_4052469844398628855_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

6x9 funker fint å kjøre diskan\mellomtone, gjort dette i alle år i sierran min :) anbefaler å kjøre forsterker på dem da

 

Ikke så lenge du har sub under der, for da påvirkes 6x9" av trykket fra suben, at du ikke hører det sier i grunn mere om lydkravene og ørene dine ;)

Koble fra 6x9" og spill så høyt du kan, og kjenn på membranen i 6x9" så skjønner du hva jeg mener...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke sub i den bilen. Vurderte det, men fant ut at det ble greit nok med 6*9. Orker ikke sånn skrangle lyder i bilen som følge av bassen. Som det ofte blir i eldre biler med basskasse. Han jeg kjenner som hadde Vento for en stund siden hadde 2 6*9 som han bygde kasser til oppe på hatte hylla. Altså var det kun ledninger som gikk ned i bagasjerommet der han hadde subbene. Det funka som bare det. Det må legges til at dette ikke var løse kasser han bygde til 6*9 men 2 lag mdf som han skrudde fast i hattehylla.

Edited by lydmikser

86 Sierra XR 4X4 2,8i V6 (Rosso) red(combi)(gitt opp dessverre, var alt for mye jobb med denne)
98 306 1,6i XRB16 (litt usikker men tror det er Midnight Blue) (STV)(solgt)
06 Focus 1,6 TDCi Ghia MS design Moondust Silver (stv) (solgt)                                                                                                                                    09 Focus 1,6 TDCI Titanium Panter Svart. (solgt)                                                                                                                                                              15 Focus 1,0 sport ( combi) Brisbaine brown

 

166835304_10158799389636117_4052469844398628855_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I min sierra sedan har jeg fire 6x9 i hattehylla.. Måtte lage ny hattehylle, da den som er standard ikke har plass til fire.

 

Kjører 2x 12" bassere på monoblokk forsterker i tillegg, og et frontsett forran. Låter konge :)

 

edit: fant ut at denne tråden var litt vel gammel.. menmen :)

Edited by haakon333
Link to comment
Share on other sites

I min sierra sedan har jeg fire 6x9 i hattehylla.. Måtte lage ny hattehylle, da den som er standard ikke har plass til fire.

 

Kjører 2x 12" bassere på monoblokk forsterker i tillegg, og et frontsett forran. Låter konge :)

 

edit: fant ut at denne tråden var litt vel gammel.. menmen :)

 

Jada, lyden fra 4stk 6x9" som sliter er gull å høre på.... Spesiellt når det kommer bakfra, hehe. Men du snur kanskje ryggen til når du er på konsert også du :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...