Jump to content

Spiller i Mondeo MK3 01-


AyB92

Recommended Posts

Har funnet ut at jeg ønsker en annen spiller i mondeoen så jeg får muligheten til enklere tilkopling av subwoofer. Spilleren jeg har nå har original CD-veksler og er tilkoplet original rattstyring.

 

Planen er å bruke de originale høyttalerene i dørene, da jeg synes de spiller ok, men jeg er usikker på hvilken effekt disse krever fra spilleren. Noen tips?

 

Har funnet ut at jeg kan bruke denne rammen, men at jeg også må ha en ny ISO-kopling om rattstyringen skal fungere. Har kun funnet denne for øyeblikket. Kan denne kun koples til de 3 spillerne nevnt i linken?

 

Jeg har vurdert 1-din spiller med motorisert 7" display, men dette er ikke et must selv om det ser bra ut. Det viktigeste er at spilleren har USB, AUX og RCA-utganger, men også ok effekt, right? Hadde vært fint med tips, erfaringer og anbefalinger rundt valg av spiller :)

 

Bilen er også 5-dørs kombi-coupe, så blir vel ikke like innesperret lyd fra sub i bagasjerommet som i sedan?

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde sub fra orginalt anlegg. Krever litt kobling fra phono til RCA, men det går.

De orginale høyttalerene spiller overraskende godt når man får justert litt nivåer, så det er ingen vits å bytte ut de med det første.

5x40w(eller hva som er standard om dagen) er mer enn nok for vanlige dødelige som bare skal høre på musikk, og ikke ha hele orkesteret inn i bilen.

Den ramma der passer nok ikke i din bil, ser ut som ramme til disse stereoanleggene

http://www.ford.co.uk/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobwhere=1214337389619&blobkey=id

Regner med du trenger denne:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8645&katid=247&mid=m436&id=&vn=736

Jeg kjøpte min på ebay, ramme + ISO-adapter for 20 dollar hvis jeg husker riktig. Latterlig billig hvertfall

 

For rattkontrollen trenger du en av disse, velg ditt fabrikat

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=249

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) Da får jeg bare finne en spiller med 4x50W og de tilkoblingsmulighetene jeg ønsker :) Vil ikke begynne med kopling fra phono til RCA nå. Her er forresten et bilde jeg tok nettopp. Om rammen du linket til passer til denne så kommer jeg til å bestille.

1009386.jpeg

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) Da får jeg bare finne en spiller med 4x50W og de tilkoblingsmulighetene jeg ønsker :) Vil ikke begynne med kopling fra phono til RCA nå. Her er forresten et bilde jeg tok nettopp. Om rammen du linket til passer til denne så kommer jeg til å bestille.

 

Mente selvfølgelig 4x50, var litt distrahert når jeg skreiv.

Samme spiller jeg hadde. Ikke at det var noe galt i lyden fra spilleren, men ville ha cdspiller for mp3-cder, DAB, USB og Jack-utgang så da blei det bytte.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg også ønsker. Spilleren er grei, men lei av x antall CD'er i bilen :P Skal lete litt rundt etter en spiller, så får vi se om jeg trenger mer assistanse etter hvert.

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Budsjettet er litt stramt, men er dette en litt for billig modell ? Regner med at det er mulig å stille delefrekvens på spilleren, HPF/LPF. Loudness (+10 dB) hadde jo også vært greit, men ser ikke at denne har dette.

 

Evt. Pioneer DEH-3300UB

eller

Clarion CZ-301E

Edited by AyB92

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale å ta en titt på Mosconi forsterkere.

 

den tar hipass fra radioen ned til forsterkeren og sender forsterkersignalet opp tilbake i bilens orginale koblinger.

 

eneste du må dra med er remote + og -

 

Og bilens orginale ledningsnett er intakt.

 

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/productdet.asp?gid=362&subgid=365&wwwalias=dynabel&pid=6588

 

Kabel fås med Fakra som ford bruker.

 

Selv har jeg nå byttet radioen i min, men kjører phono ned til forsterkeren men tilbake i orginalt ledningsnett.

Edited by JonV

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, RCA og phono er det samme :)

Ingen spillere har 4x50w rms, men de fleste nå for tiden ligger på ca 4x20w RMS.

transmedia.no har helt sikkert rammen og overgangene du trenger. (bilradiospesialisten skulle aldri hatt navnet "spesialisten" ;))

Mosconi som nevnes her, er noe av det beste du får innen bilforsterker, så det er et godt forslag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...