Jump to content

litt småproblemer på sierra


driftit

Recommended Posts

Hei!

 

har just skiftet fra 4 trinns til 5 trinns kasse i min sierra 86" combi. speedometeret fungerer ikke, er det anderledes wire? trakk bare den gamle wiren ut at 4er kassa, men er det anderledes på 5eren? dyttet bare wiren inn ca på samme plass som den gamle kassa, eneste plassen jeg fikk inn noe.....

 

ooog, skal ha inn speedometer med turteller tenkte jeg, men ingenting fungerer når jeg flyttet over. ingen målere gikk heller riktig. noen som vet om det er noe måte å koble det på? hva kan jeg gjøre for å fikse det? koblingsskjema? fikk vite en her inne hadde gjort det, men har glemt hvem det var, for innboksen hans var full.. :o

 

clutchen tar også veldig langt ute, er sykt rart å kjøre med. men clutchen tar ikke helt med en gang liksom, kan hvile beinet på den, men må nesten slippe den helt ut før den tar, er det noe som kan strammes eller noe?

 

er en 86 sierra combi med gassermotor om noe av det har noe å si !

 

takker for svar :D

 

MvH Trond

x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000

x - BMW E34 525i

Ford Sierra 2.0l combi - spiker

Ford Sierra 2.0is 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

har just skiftet fra 4 trinns til 5 trinns kasse i min sierra 86" combi. speedometeret fungerer ikke, er det anderledes wire? trakk bare den gamle wiren ut at 4er kassa, men er det anderledes på 5eren? dyttet bare wiren inn ca på samme plass som den gamle kassa, eneste plassen jeg fikk inn noe.....

 

ooog, skal ha inn speedometer med turteller tenkte jeg, men ingenting fungerer når jeg flyttet over. ingen målere gikk heller riktig. noen som vet om det er noe måte å koble det på? hva kan jeg gjøre for å fikse det? koblingsskjema? fikk vite en her inne hadde gjort det, men har glemt hvem det var, for innboksen hans var full.. :o

 

clutchen tar også veldig langt ute, er sykt rart å kjøre med. men clutchen tar ikke helt med en gang liksom, kan hvile beinet på den, men må nesten slippe den helt ut før den tar, er det noe som kan strammes eller noe?

 

er en 86 sierra combi med gassermotor om noe av det har noe å si !

 

takker for svar :D

 

MvH Trond

 

 

Inngangen til speedometerwire er på høyresiden av bilen, når du sitter inni. Er ett rundt hull, der metallskiva på wire skal ligge mot en flate på kassa. Husk låseklips.

 

Har du fått tak i turtellerinstrument fra mk2, altså 87'->, må du nok koble litt selv pga. ledningsnetta ikke er helt like.

Turteller skal ha grønn ledning fra coilen, så mulig du må strekke denne på nytt inn til instrumentet. Sørg for at du har instrument til 4syl, da de til v6 vil gå feil.

 

Er selvstramming på clutchen. Hvis du stikker hue innunder ved pedalene, kan du se og kjenne en plasthalvmåne på toppen av pedalen der wiren kommer inn.

Nullstill denne, og se hvordan pedalen blir etter ett par pump. Kan hende clutchen må byttes dersom det ikke blir bra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...