Jump to content

Focus '03 baklys problemer


Kelgan

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en fin snærten Ford Focus GHIA 2003, som har fått litt problemer med baklyset, jeg mener baklys/bremselys deler samme pære hvis jeg ikke tar helt feil, men problemet er i hvertfall, nå når det har begynt og bli kaldt, virker det som det vanlige kjørelyset bak har sluttet og funke.

 

Jeg oppdaget dette noen 3 uker siden, dro til esso fikk skiftet pære, ville ikke funke da, men bremselyset funket(var på lørdag), brukte ikke bilen på søndag, på mandagen var det rundt 6-9 graderpluss ute, og da funket baklyset igjen, samme skjedde forje helg, og nå har det skjedd igjen, det ville ikke funke nå når jeg var ute å kjørte. Har noen opplevd det samme problemet, evt. vet hva som gjør at dette skjer?

 

269874_10150247049848036_577738035_7732210_773758_n.jpg

Edited by Kelgan

Mazda GLX 626 1990 2.0

Ford Focus 1999 1.4

Ford Focus 2003 GHIA 1.6 current

Link to comment
Share on other sites

Løst!

 

Etter litt research på google fant jeg ut at det kunne være 3 forskjellige problemer.

 

1. Jordingen til lykta var defekt aka ikke funket som den skulle.

 

2. Kontakt feil.

 

3. Sikring.

 

Men feilen var 2. kontakt feil. Jeg tok opp lykta og sprayet 5-56 ned i kontakten og kontaktflaten på selve pæra. Etter det funket det igjen, i -1 grad. yaaay :)

Mazda GLX 626 1990 2.0

Ford Focus 1999 1.4

Ford Focus 2003 GHIA 1.6 current

Link to comment
Share on other sites

Flott du fant ut av det :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...