Jump to content

sierra doch fusker ved over halv/full gass! rister!


truls.stiansen

Recommended Posts

Hei! Trenger hjelp med sierra'n!

På alt over halv gass så begynner motor å dure, og slutter å trekke! Noen som har vært borti noe lignende?

Mekaniker på peugeot horten

Ford 91" sierra 2.0 dohc bruksvogna

Ford 67" cortina 1500 deluxe rullende restaurering

Ford 64" galaxie xl500 2d ht sommerbilen te fatter

Link to comment
Share on other sites

Høres egentlig ut som tenninga de, vis den nekter å øke turtall ved over halv gass. Får du den på høyere turtall med under halv gass da?

Ja han øker i hastighet men ikke noe serlig på turtall. Men merker det bare nå når det regner kraftig!

Mekaniker på peugeot horten

Ford 91" sierra 2.0 dohc bruksvogna

Ford 67" cortina 1500 deluxe rullende restaurering

Ford 64" galaxie xl500 2d ht sommerbilen te fatter

Link to comment
Share on other sites

Ja han øker i hastighet men ikke noe serlig på turtall. Men merker det bare nå når det regner kraftig!

 

Du merker det bare når det regner :S det hørtes snodig ut, prøv å plukk ut luftfilteret da?

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

garantert overslag i pluggledninger.. se i motorrommet ditt når det er mørkt og noen gir full gass.. ser nok sånne "fine" blå gnister i alle rettninger rundt ledningene :P

 

sliter med det samme selv om dagen fordi cossi panseret drypper vann på coilledningen min :shutup:

Link to comment
Share on other sites

garantert overslag i pluggledninger.. se i motorrommet ditt når det er mørkt og noen gir full gass.. ser nok sånne "fine" blå gnister i alle rettninger rundt ledningene :P

 

sliter med det samme selv om dagen fordi cossi panseret drypper vann på coilledningen min :shutup:

Ja var det samme her! Hadde vært molbo, og stripset opp coilledningen inntil kroken på toppen! Hadde visst fått slekta seg.litt inn! Takk for all hjelp!

 

 

Forresten, noen som vet om det er forskjellig grader på vanntemp. Sensor på dohc? Min er klippet av og har bare bryter i bilr. Som gjør at viftene enten er på eller av.

Mekaniker på peugeot horten

Ford 91" sierra 2.0 dohc bruksvogna

Ford 67" cortina 1500 deluxe rullende restaurering

Ford 64" galaxie xl500 2d ht sommerbilen te fatter

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg husker så er det to steg på den føleren. Ved ca 85*C går en vifte på, og ved ca 95*C går den andre også på.

Denne føleren brukes kun til viftestyring, da det står sensor til ECU og dashbord bakenfor thermostathuset i innsuget.

Har ingen info om hvordan denne fungerer sånn teknisk.

 

Vanntemp sensoren du tenker på regner jeg med er den som står foran på thermostathuset, med en rektangulær kontakt.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

viftene skal egentlig starte på 90 og 95grader.. den øverste skal starte først, men det er fryktelig mange tilfeller hvor den bryteren ikke virker.. som igjen resulterer i motor som koker og hvis du er heldig topppaknings havari.. riktig uheldig så blir hele toppen skakk..

 

så jeg har altid hatt manule bryter på nederst vifta på bilene mine og anbefaler alle jeg snakker med om å gjøre det samme.. dohc 8v toppen hater generelt unormalvarme og turtall over 4000rpm på kald motor..

 

1.8 disel vanntemp skal vist passe og starte viftene på 85 og 90 grader om jeg ikke husker feil..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...