Jump to content

ledningsnett bytte ..


VDtuning

Recommended Posts

Hei , lurer på en ting maange helt sikkert veit . Holder på så smått å setter inn cosworth motor i min sierra sedan 2.0 L ..

Fjærnes hver eneste ledning i motorrommet ( motornett self )

Eller er det noen som blir igjen som f eks oljetrykk , dynamo , starter ledinger ..

Skjønner dette kan legges opp på nytt , men lurer på hvordan det blir praktisert rundt om .?

Kommer sikkert noen spm ang kobling av cosworth nett men det kan ta evigheter .. :)

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Jeg la igjen nettet til dynamo,starter,oljetrykk å vanntemp til instrumentet. Jeg klippet bort den boksen med reler og tilhørende ledningsnett som står ved batteriet.(om du har el.gasser) Resten av ledningsnettet som går til lys å div lar du ligge såklart.

Edited by turbodohc
Link to comment
Share on other sites

Ok , mener å huske att alle ledningene satt i ei klynge så var vanskelig å dele de fra hverandre .. er nødt til å se på det i dag så kanskje jeg ser det bedere ..

Men på cosworthnettet er det no heft å koble ?

Noe skjema eller noen som veit hvilke ledningsfarger som skal til hva ? <_<

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Ok , mener å huske att alle ledningene satt i ei klynge så var vanskelig å dele de fra hverandre .. er nødt til å se på det i dag så kanskje jeg ser det bedere ..

Men på cosworthnettet er det no heft å koble ?

Noe skjema eller noen som veit hvilke ledningsfarger som skal til hva ? <_<

 

 

All sierra cosworth models used a loom which was separate from the car loom, so it is easy to remove it and use in a different application. The 4x4 L8 differs from the earlier ones in that it is a two part loom with an engine section and a scuttle to ecu section allowing the engine to be removed with its loom still attached. On all types there are basically just 5 wires to connect up :-

 

ground = brown

 

battery = red or red/blue

 

ignition switch = black

 

fuel pump = black/red

 

rev counter = green

 

The brown/green wire is not required as it is for the fault light relay on the L1 or the air con on the L8.

Link to comment
Share on other sites

få ferdig bilen din nå.. jeg trenger en tur i cosworth for å få at håpet på min;P hehe

 

Tror du er ferdig før meg men er ikke all verden igjen nå faktisk , div er lagt på is før å få startet svineriet.. <_<

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...