Jump to content

torpecossie

Gjest
  • Posts

    1267
  • Joined

  • Last visited

About torpecossie

  • Birthday 02/01/1984

Medlemsinfo

  • Bosted
    torpa
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Torpa
  • Interesser
    liker biler generelt, men ford å spesielt cosworth er lidenskapen:)

Recent Profile Visitors

5884 profile views

torpecossie's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Begge er intr for min del:) Våler er jo en bra bane. Pluss at det er 2 dager! I tillegg så er jo den ekstra sløyfa der for di som vil bruke noen ekstra sett dekk i stedet for rundetider. Noe som er dumt med rudskogen:)
  2. hei.. prøvde med batteripolen, men det funka ikke. Fant et trix på nett som funka:) girkassa er likedan med justert vajer. Jeg hadde diagnose på bilen ved kjøring i går kveld. Og da fulgte vi med på girskiftinga. å det virker som den hopper over et mellom gir?? jaja.. gir opp for ei stund jeg nå VAG. Slutten er nær;)
  3. Jeg prøvde å justere vajeren på automat kassa mi i kveld, og klarte kunst stykke å ta ut stikka på nr 4 mens tenninga var på, nå står den i nødmodus, det vil si i (D) på skjermen hele tiden.. Gir spaken fungerer nå topp. Låser der den ska låse seg. Men jeg har bare revers å 3 gir;) må feilkoder slettes med diagnose eller er det et (trix) ???
  4. Synd garantien ikke gjelder på kassa lenger da. Girkasse ble skifta på et mekonomen verksted av forrige eier. Motor ble skiftet bare 2 år etter av et annet lokal verksted.. Rart girkassen har ryki sund etter bare 40tusen km?? Bilen er en 99mod 1,9tdi automat.. Tenkte om at girstangen ikke står i riktig possisjon ved di forskjellige gira.. D=3 ,3=2 osv.. Står i mellom gir.. Kan dette ha noe å si?? Flytt i forhold til elektronikk?? Får se om det er noe justering på stagget:)
  5. Det er en vanlig 4trinns automat. Jeg får ta også feilsøke kassa.. synes det er rart det er så mye krøll på ei kasse som ikke har gått mere, og at forrige eier mener kassa begynte med krøll etter motorskift.. Jeg skiftet olje og filter selv uten noe diagnose app. Men fulgte råd å tips fra en bilmekaniker.
  6. Jeg har en 99 passat stv automat. Det ble montert ny girkasse for ca 75,000km siden. Forrige eier skiftet også motor i denne for ca 35,000km, og da hadde den begynt å tulle på automaten. Den girer Hardt fra 2 til 3 gir. og er litt ivrig til og gire seg opp på lave turtall. Jeg har skiftet olje og filter nylig. sjekka hjernen for fuktskader. men finner ingen tegn på fukt i verken Box eller på stikker.. Kan det være noe "programmering" eller noe annet som gjør dette? sensorer? Noen her med peil på vag? eller automat girkasser? svar mottas med takk:)
  7. Ok.. Så det går 2 kurser inn til vifta da ??? Kjøle vifta funker den, uten sikkring på punkt 4. Men skulle ha funnet feilen. Og retta den:) men veit ikke hva den er til:)
  8. Hva går sikring nr 4 i sikringsboksen til? Skiftet begge sikringene med viftesymbol på cosworthen, og så da at sikkring nr 4 smeltet momentant.. Målte litt og fant ut at den ene Polen har strøm men den andre går direkte til jord! Kjøleviftene virker igjen og det gjør også kupeviften, med bare skilting av sikring på symbol (vifte2) nr 20 . Noen som veit hvor den nr4 går til??? er vel egentlig spm mitt:)
  9. Liv i gammel tråd jo Jeg kjøpte komplett sett med proflex eller noe sånt til cortina mk3 på ebay.co.uk. Betalte ikke mere enn 1800kr med frakt mener jeg.. Med hullsag så er alle di gammle foringene ute på et blunk:) Lykke til:) Det er verdt hver Krone.
  10. bilde av pajeron min på vikingtreff 2013 som var siste helgen i januar:)
  11. Kommer i fra en som digger volvo 240 med "EIKER" felger;P
  12. Da blir det nok 185/70 dekk.. Kjørte bilen sist sommer med 215/40-16 på escoss felger og syntes nok det var litt mye på taunusen når den ble så mye bedre og kjøre på vinterdekka.. orket max en 4mils tur liksom:)
×
×
  • Create New...