Jump to content

Recommended Posts

Posted

yo.

tenker je sku trimme motorn evt legge in enn skjenerøs turbo/intercooler, har en doch 2.0L 16v som sitter i en Mondeo MK1, ville hatt litt mere gamp i denj enn bare skjenerøs 136hk,

målet er noe rundt + - 200hk, regner med de ikke er bare å klaske på en turbo å kjøre haha. er det lurt å bytte ut til smidde stempler, ny topp eller lignende? og er det mulig å få det godkjent etc fra gnierbiltilsynet.

1994 Ford Ghia Mondeo MK1 Doch 2.0l 16v

Posted (edited)

hvis du vil slippe endel misforståelser.. så heter motoren zetec.. sier du dohc tenker nok flesteparten på sierra 2l dohc :)

 

edit: glemte å si at du for endel deler til motoren på bla burtonpower.. ;)

Edited by k3nn37
Posted

ahh skjønner, men du veit ikke om norske/svenske leverandører, er ikke heilt keen på utlandske nettsider etc bortsett fra sverige.

1994 Ford Ghia Mondeo MK1 Doch 2.0l 16v

Posted

noen som har trimmet denne type motor før som heller kan legg ut en forklaring etc? :P

1994 Ford Ghia Mondeo MK1 Doch 2.0l 16v

Posted

Btw, glemte å nevne siden DET er Doch motor i den, er Ghia mondeo Btw, glemte å nevne det, har venner med sierra'r me likens motor.

1994 Ford Ghia Mondeo MK1 Doch 2.0l 16v

Posted (edited)

hæ?.. er ingen motorer som ble levert både i sierra og mondeo :blink:

 

dette krever bilder..

 

å som bord her nevner så er dohc et navn på måten motoren er bygd opp, ikke det faktiske navnet på motoren..

 

dohc står for Double overhead camshaft (dobble overligende kammakslinger)

Edited by k3nn37

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...