Jump to content

TDCI- fusking ved oppstart


Alex89

Recommended Posts

Har en 2005mod mondeo tdci 115hk HJBA som har oppført seg rart i det siste ved oppstart.

 

Den er lettstartet, men legger seg på 500-750 o/min, altså litt lavere turtall en normalt tomgangsturtall, motorlampe og ladelampe lyser, og jeg får ikke til å gi gass. Den står bare og puttrer ei stund også går det over. når den er varm oppfører den seg normalt ved oppstart. eneste feilkode på motorstyring er p1632, feil på generator elns. ladinga er i orden, har hatt denne feilkoden siden det ble bytta dynamo for snart to år siden. ellers så har den til tider litt ujevn tomgang. EGR-ventilen er ikke blendet, og er ikke plaget med svartrøyk.

 

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Har en 2005mod mondeo tdci 115hk HJBA som har oppført seg rart i det siste ved oppstart.

 

Den er lettstartet, men legger seg på 500-750 o/min, altså litt lavere turtall en normalt tomgangsturtall, motorlampe og ladelampe lyser, og jeg får ikke til å gi gass. Den står bare og puttrer ei stund også går det over. når den er varm oppfører den seg normalt ved oppstart. eneste feilkode på motorstyring er p1632, feil på generator elns. ladinga er i orden, har hatt denne feilkoden siden det ble bytta dynamo for snart to år siden. ellers så har den til tider litt ujevn tomgang. EGR-ventilen er ikke blendet, og er ikke plaget med svartrøyk.

 

Noen tips?

Får nå opp feilkode p1211 og p0252 som tyder på defekt dyse eller høytrykkspumpe. Har en 2.2tdci på hånda, noen som vet om den passer rett over i min bil?

Link to comment
Share on other sites

Du bør jo feilsøke litt mer før du tenker motorbytte. Lese av datalogg og se hva som faktisk er problemet. Er det dysa eller pumpa som er problemet. Har du lekkasje etc. Har du prøvd å slette feilen og se om de kommer igjen? Har du nok strøm på bilen?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Du bør jo feilsøke litt mer før du tenker motorbytte. Lese av datalogg og se hva som faktisk er problemet. Er det dysa eller pumpa som er problemet. Har du lekkasje etc. Har du prøvd å slette feilen og se om de kommer igjen? Har du nok strøm på bilen?

Bilen har gått 384000km og har slitt automatkasse, har funnet komplett motor og gir til 15 000,- Så tror nok det er mer fornuftig å bytte komplett motor og gir istedet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...