Jump to content

A-stolpe holder til GPS


Sleepy

Recommended Posts

Jeg har en Ford Focus 2012 i bestilling. (ca en uke unna levering! :) ) Denne er bestillt med GPS holder på a-stolpen. Jeg ser i Fords delekatalog at den er kompatibel med en rekke eldre Garmin modeller (for det meste 3-4 år gamle), men ingen av de nyere modellene. Det får meg til å tro at denne listen kanskje ikke er oppdatert på en stund...

Jeg kunne tenke meg å bruke den sammen med en Garmin nuLink 2390. Den er ikke på listen over kompatible enheter. Det er dog Garmin nuvi 1390, som har identiske ytre mål som 2390.

 

Den eneste forskjellen jeg kan se eksternt, er at 2390 har en dataport under og en micro usb tilkobling ved siden av. 1390 har ingen dataport, og har en mini usb tilkobling bak på enheten.

 

Garmin 1390T (kompatibel i følge Ford):

Bak:

DSC_6943.jpg

Bunn:

DSC_6946.jpg

 

 

Garmin 2390 (ikke på kompabilitetslisten):

Bunn/bak:

5-17-2011garming239011.jpg

 

Ellers er jo Garmin 3790 ganske så lik som 2390 også. (3790 er ifg min forhandler kompatibel med a-stolpeholderen) 3790 er dog ca halve tykkelsen, men dataporten og usb kontakte ser ut som er like. (USBen er vel på motsatt side, så mulig det er et problem...)

nuvi3790-upright.jpg

 

Er det noen her som har denne holderen med Garmin brakett, som kan svare meg på hvordan strøm via usb er lagt opp? Er det en "løs" plugg som man kan plassere der det trengs for å få strøm til gpsen, eller er alt støpt inn i hardplast slik at det kunn fungerer med de kompatible gpsene?

 

Hvis noen hadde kunnet tatt et bilde av holderen uten gpsen tilkoblet hadde jeg blitt glad for det! :)

Edited by Sleepy
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Svarer på denne selv i tilfelle det er folk som lurer på det samme som meg...

 

Har fått bilen nå, og Garmin festet fungerte fint. Man bruker garmin sitt feste til å koble GPSen på ford sin a-stolpe holder. Så det er ikke noe problem med andre GPSer en de som er på kopabilitetslista.

 

Et problem er det dog, og det er at mini-usb kabelen som kommer fra Ford sin a-stolpe holder er vinklet "feil vei", så den passer ikke i gpsen når den er festet til holderen. Jeg kappet USB kabelen og koblet heller på en ny mini-usb plugg (garmin sin orginalplugg). Da fungerte det helt fint!

 

Har også koblet til Garmin sin Ecoroute HD. Ganske artig å se hvor mye diesel som ble brukt på hver tur, og hvor mye det kostet. Også dekoder den alle OBD 2 koder i klartekst på GPSen i tilfelle det skulle komme noen feilkoder. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...