Jump to content

Grunnjustering av Wastegate 2.0 Tdci


Svorska

Recommended Posts

Den bilen kan ha to forskjellige turboer. 1 med WG og en med variabel turbingeometri som justerer ladetrykket. Derfor må jeg vite hvem du har for å kunne hjelpe. Dette ser du ganske enkelt ved å se hvor aktuatoren er tilkoblet. Enten på eksoshuset, eller bak på trykkhuset.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Den bilen kan ha to forskjellige turboer. 1 med WG og en med variabel turbingeometri som justerer ladetrykket. Derfor må jeg vite hvem du har for å kunne hjelpe. Dette ser du ganske enkelt ved å se hvor aktuatoren er tilkoblet. Enten på eksoshuset, eller bak på trykkhuset.

Hei.

Ok, da skal jeg ta en titt under panseret

Link to comment
Share on other sites

Den bilen kan ha to forskjellige turboer. 1 med WG og en med variabel turbingeometri som justerer ladetrykket. Derfor må jeg vite hvem du har for å kunne hjelpe. Dette ser du ganske enkelt ved å se hvor aktuatoren er tilkoblet. Enten på eksoshuset, eller bak på trykkhuset.

Hallo igjen, den sitter rett ned på trykkhuset.

Link to comment
Share on other sites

Da har du ikke WG. Da ser du jo hva som er åpent eller lukket, med tanke på hva som er maks ut av actuatoren og ikke. Når actuator er maks inne, så skal spjeldene i turbo være i 0. Da skal du kunne tre på aktuatorstaget uten noe motstand. Du holder da speldet i 0 med hånda og trer staget på.

 

Ser at det kan være en liten ting som kan misforståes der. Når actuator er uten vakumm, eller trykk, så er den i null. Den skal ikke tvinges tilbake til maks inne eller noe sånt. Ta gjerne av slangen når du jobber.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Da har du ikke WG. Da ser du jo hva som er åpent eller lukket, med tanke på hva som er maks ut av actuatoren og ikke. Når actuator er maks inne, så skal spjeldene i turbo være i 0. Da skal du kunne tre på aktuatorstaget uten noe motstand. Du holder da speldet i 0 med hånda og trer staget på.

 

Ser at det kan være en liten ting som kan misforståes der. Når actuator er uten vakumm, eller trykk, så er den i null. Den skal ikke tvinges tilbake til maks inne eller noe sånt. Ta gjerne av slangen når du jobber.

Ok, takk for det.

Har en mistanke om at noen har vært der å justert litt...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...