Jump to content

Løsne girkasse

Recommended Posts

Guest mr_doodee
Posted

hei!

driver å tar ut motoren min no,.

men hvor mangen skruer sittergirkassen fast i motoren med?

har løsnet de eg fant, 8 tror eg. men når eg prøver å løfte motoren ut av bilen, sitter girkassen kubb.

har eg glemt noen bolter?

håper på hjelp

DooDee

Guest hst
Posted

Har du skrudd av startar (3 skruer??) Det er to 17 mm øverst på kver sin side, er noken på sidene og to 10 mm underst på kassa visst ikkje eg hugser heilt feil.. Hugs å dytt litt på motoren når du løfta den opp.... Lykke til ;)

Guest mr_doodee
Posted
Har du skrudd av startar (3 skruer??) Det er to 17 mm øverst på kver sin side, er noken på sidene og to 10 mm underst på kassa visst ikkje eg hugser heilt feil.. Hugs å dytt litt på motoren når du løfta den opp.... Lykke til ;)

oki! får prøve. har bare tatt av ledningene til starteren, trodde isje den satt fast i både motor og kasse, men får ta og skru den av også da!;)

takk

DooDee

Guest Lille rudi
Posted

Fordel å ta av clutch veirn og :o

Guest mr_doodee
Posted

skal bare ha ut motoren, kassen skal stå igjen i bilen var planen. så da slipper eg å løsne clutchwiren og girstanga osv.

tror hvertfall eg har glemt den lille m6 skruen som du snakket om to far gone, hvor står den? oppe eller nede?

DooDee

Guest fåården
Posted

må vel løsne clutchwiren viss jeg ikke tar helt feil..

Posted
skal bare ha ut motoren, kassen skal stå igjen i bilen var planen. så da slipper eg å løsne clutchwiren og girstanga osv.

tror hvertfall eg har glemt den lille m6 skruen som du snakket om to far gone, hvor står den? oppe eller nede?

DooDee

tror heller ikke du trenger ta av clutchvaieren men mulig det er en fordel slik at den ikke står i veien på noe måte ;) den lille skruen ligger rett ved der vaieren går inn i kassa er ofte så full av dritt at den er vanskelig å se :rolleyes:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Guest fåården
Posted

er ikke strømpa festet i blokka da el var d i kassa?

Guest fåården
Posted

vaieren sitter i kassa ja men de er ei strømpe utenfor vaieren.. den er festa i et hull i enten blokk el kasse, kommer ikke på hvilken av delene d var..

Guest mr_doodee
Posted

tviler på det er blokka... eg såg hvertfall isje noe strømpefeste i blokka.

DooDee

Guest hst
Posted
vaieren sitter i kassa ja men de er ei strømpe utenfor vaieren.. den er festa i et hull i enten blokk el kasse, kommer ikke på hvilken av delene d var..

Sitter på kassa

Guest fåården
Posted

fant ut d jeg oxo istad...