Jump to content

Speedometer


Ice-Tray

Recommended Posts

Er det vanskelig å komme til speedometeret, tenkte å skifte ut lyset til blått og bytte ut til hvite skiver. Er dette vanskelig, mye demontering for å komme til?

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Guest twinflower

Jeg har nettopp gjort dette selv, og det er ikke noe vanskelig om du kan å håndtere skrujern og torksnøkler.

 

Jeg har en del bilder du sikkert vil finne interessante i prosjekttråden min på bilforumet.net.

Link: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=748542

 

Når det gjelder hvite skiver, så bestilte jeg de fra England, og det tok ca 4/5-dager til jeg fikk de i posten. De sendes som brev og du får dermed ikke noe fortollingsgebyr eller norsk moms på de. De kostet meg ca 570 kr, og har perfekt passform. Jeg synes disse virker mye bedre enn greiene fra deltagfx.no, som printer ut noe tull du skal lime på utsiden av de eksisterende skivene. Dyrere er de også.

Link til hvor jeg kjøpte de:

http://www.dcp-shop.co.uk/buy-car-accessor...f024c695f5772f2

(Hvis du ikke har AC, kan du bestille hvite skiver til viftepanelet også. Jeg hadde bestilt på flekken om lockwood laget slike for AC).

 

 

Så, dioder.

Disse bør du bestille fra www.lysdioden.com.

De koster 7 kr stk, du får med rett motstand og du betaler ikke frakt. Fyren du handler med er veldig hyggelig og kjapp i vendingen. Diodene er dessuten veldig sterke. Jeg tror du bør gå for 5 (eller 10, du ødelegger alltid noen) blå dioder med 6000mcd. (mcd = milicandela, målernheten for lys. 6000 er veldig mye da vanlige dioder ligger mellom 50 og 200).

 

En ting du skal vite, er at de hvite skivene fra lockwood har grønn backing. Det betyr at selv om skivene er hvite med svarte tall, vil tallene lyse svakt grønt i mørke med hvit bakgrunnsbelysning. Med blå dioder blir det mørkt turkis, noe jeg synes var ganske stilig.

 

Ble litt mye info på en gang dette her, men om det er NOE du lurer på, så er det bare å spørre. Jeg har som sagt nettopp gjort dette selv, så alt ligger ganske friskt i minnet.

 

Lykke til, hilsen Yngve

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...