Jump to content

dekktrykk 215/45/17 ?


Hammersland

Recommended Posts

Hei.

tenkte å sette på de nye hjulene jeg har kjøpt til min focus, også tenkte jeg det var greit å vite hvor mye trykk det skal være i dekkene. Har prøvd å lese meg fram til noe, men det er så mye forskjellige meninger, alt fra 2,2 bar til 3,0 bar. Så jeg lurte på om noen visste det ?

Det er 215/45/17 dekk, på en Ford Focus 1,6 som veier omtrent 1200kg

 

takker for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

tenkte å sette på de nye hjulene jeg har kjøpt til min focus, også tenkte jeg det var greit å vite hvor mye trykk det skal være i dekkene. Har prøvd å lese meg fram til noe, men det er så mye forskjellige meninger, alt fra 2,2 bar til 3,0 bar. Så jeg lurte på om noen visste det ?

Det er 215/45/17 dekk, på en Ford Focus 1,6 som veier omtrent 1200kg

 

takker for alle svar!

 

Jeg kjører 2,5bar på 205/40-17" på min Sierra sedan som veier det samme som din :)

Link to comment
Share on other sites

i en normal bil så skal det værra 32 psi eller 2,2 bar.

 

I din bil (focus) som er litt mindre er det da med vanlig dim dekk ca 30 psi eller ca 2,1 bar.

Og siden det er lavprofil så legges det på litt. Så rundt 33 ville jeg skat

Edited by MrFord

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Som regel følger du bare hva som er oppført orginalt på bilen, men som MrFord sier, så kan du øke trykket litt på lavprofil dekk.

Jeg ville fylt 2,2 - 2,4 bar. Litt avhengig av hvor mye vekt/antall personer du pleier å ha i bilen. Men du kan jo kjenne litt på det selv og.

Link to comment
Share on other sites

det kan bli for mye oxo.... husk på det

Trur jeg ville tatt i 2,4 da, når 2,2 er orginalt..

oxo øke hvis det trengs..

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...