Jump to content

Oppgradere bremser Focus


"Lakkelars"

Recommended Posts

Hei

Sitter og leker med tanken om en bremseoppgradering på focusen da bremsebytte snart er på tide å få gjort unna.

 

Har lyst på større skiver og calipper som fyller ut de noe finere 18" som jeg venter levering på nå.

Har tenkt på større foran og bak om det er mulig.

 

Vet lite om bremser som ikke er orginale,så hvilke bremser burde man bruke på en gate registrert bil? slissa?borra? greenstuff? redstuff? ebc klosser? nevner ting jeg husker å ha sett på andre biler/merker

 

Er det noen som har anbefalinger eller innvendinger om hva man burde bruke av nettsider for å finne noen greie sett?

 

Brembo big brakes?

 

K-sport?

 

XYZ bremser?

 

noen andre type bremser?

 

nettsider i norge og utland sier jeg ikke nei takk til :) kjør gjerne debatt så har jeg noe å gå ut ifra da jeg skal oppgradere bremsene.

 

Regner med at jeg kjører på 17" felger om vinteren hvis jeg ikke finner noe 18" y design billig når snøen kommer :P

 

mvh morten

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

ville heller brukt standar bremser fra en focus rs eller st. søk på ebay. om dette passer "bolt on", vet ikke jeg. men det er vel andre som vet.

uansett så ville jeg brukt calippere med støv mansjetter på en bruksbil. noe som mangler ofte på D2,K-sport og xyz(forresten, disse 3 er samma greiene med forskjellig merke på calippere).

Link to comment
Share on other sites

ville heller brukt standar bremser fra en focus rs eller st. søk på ebay. om dette passer "bolt on", vet ikke jeg. men det er vel andre som vet.

uansett så ville jeg brukt calippere med støv mansjetter på en bruksbil. noe som mangler ofte på D2,K-sport og xyz(forresten, disse 3 er samma greiene med forskjellig merke på calippere).

 

takk for svar :) Rs'n har vel en del større bremser enn min 2.0 sport 146hk har regner jeg med?

Som du sier er det vel også mest lønnsomt å kjøpe det via ebay ettersom at bildeler i norge koster skjorta :P

kalliperne fra k-sport osv er altså vanligvis samme kalliperne bare med annen logo på ?

 

med støvmansjetter mener du? vanlige klosser?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

1.takk for svar :) Rs'n har vel en del større bremser enn min 2.0 sport 146hk har regner jeg med?

 

2.kalliperne fra k-sport osv er altså vanligvis samme kalliperne bare med annen logo på ?

 

3.med støvmansjetter mener du? vanlige klosser?

 

 

1.focus rs mk1 har 324mm skiver foran med brembo calipper. virkelig bra bremser.

 

2. ja. men om alle dem merkene kommer fra samma fabrikken i kina, er ikke godt å vite. Når det fins sikkert 15 stk fabrikker som produserer det samme.(kopiert av hverandre)

 

3. på standard calippere. f.eks. dem du har på bilen din nå. Det er en gummi mansjett rundt stemplet i calipperen, som beskytter i mot at støv,møkk og sand skal komme inn mellom stemplet og sylinderen/calipperen. Dette har ikke D2,k-sport og xyz calippere og mange andre merker(selv wilwood har ikke dette på mange av modellene sine) stempla vil etterhvert sette seg fast pga. møkk og rust osv. over tid uten støvmansjetter.

Link to comment
Share on other sites

1.focus rs mk1 har 324mm skiver foran med brembo calipper. virkelig bra bremser.

 

2. ja. men om alle dem merkene kommer fra samma fabrikken i kina, er ikke godt å vite. Når det fins sikkert 15 stk fabrikker som produserer det samme.(kopiert av hverandre)

 

3. på standard calippere. f.eks. dem du har på bilen din nå. Det er en gummi mansjett rundt stemplet i calipperen, som beskytter i mot at støv,møkk og sand skal komme inn mellom stemplet og sylinderen/calipperen. Dette har ikke D2,k-sport og xyz calippere og mange andre merker(selv wilwood har ikke dette på mange av modellene sine) stempla vil etterhvert sette seg fast pga. møkk og rust osv. over tid uten støvmansjetter.

 

 

ok,der haded vi mer veiledende svar :) takk for det.

Sømfart ebay.com så nå er det ebay.co.uk sin tur.. håper på bedre hell med bremseleting der :P

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...