Jump to content

Turbo manifoil/grenrør til dohc.


Cossi4380

Recommended Posts

Jeg har voldengrenrør (tror jeg) på min og har funnet ut at stempler og råder tåler 1,5bar med de skillsa jeg har til å mappe detta greiene. Har dreid de orginal stempla til 8,6:1 i komp.

Tukk her på forumet har laget en overgang fra den orginale manifoilden til sitt turboprosjekt. Sjekk tråden hans for inspirasjon.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Har vært igjennom div løsninger med tilleggsdyser opp igjennom årene, også på denne. Et fullt justerbart sprut er bare sååååå mye bedre! Du har ingen mulighet til å justere tenning med tilleggsprut. Med org komp blir det alt for mye tenning på trykk, noe som begrenser ladetrykk mye. Med senket komp blir det alt for lite tenning på cruise, noe som gjør at du får ett ufornuftig høyt bensinforbruk samt høy eksostemp. På trykksiden har du fremdeles alt for mye tenning.

Bilen fungerer generellt mye bedre med datasprut når du har turbo.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...