Jump to content

Dugg - hvordan ta ut hovedlykta i en 1999 modell


Guest jsw

Recommended Posts

Hei - min oppstart her :-)

Har nå kjøpt en fin Focus 1999 (er dette da en mk1?) hvor jeg fikk masse vann i venstre hovedlykta ved motorvask da lokket datt av.. Må nok ta ut lykta og tømme - blir vel ellers aldri fri for dugg.

Så en video på youtube for en 00-04 modell, men den er ikke helt lik. Er det noen skruer oppunder også som holder lykta, ikke bare de en ser rett ned på med åpent panser og som videoen viser?

 

Link to comment
Share on other sites

Hei - min oppstart her :-)

Har nå kjøpt en fin Focus 1999 (er dette da en mk1?) hvor jeg fikk masse vann i venstre hovedlykta ved motorvask da lokket datt av.. Må nok ta ut lykta og tømme - blir vel ellers aldri fri for dugg.

Så en video på youtube for en 00-04 modell, men den er ikke helt lik. Er det noen skruer oppunder også som holder lykta, ikke bare de en ser rett ned på med åpent panser og som videoen viser?

 

 

Den på videoen er en amerikansk focus, små endringer i støtfanger og gule lys i grillen er de største synlige forskjellene vil jeg tro.

Stemmer att 98 til 05 er mk1 focus. mk 2 kom også i 05 :)

Som du ser i filmen så er lykta festet i 3 pungter 2 stk d jeg vil tro er 10mm bolter og 1 skrue.

 

Hvis du bare har spylt vannet inn i lykta, så skulle d holde å skru den ut å tømme den for vann å la den ligge å tørke litt, så skule du være kvitt duggen :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :-)

Har i mellomtiden krøpet rundt og glant - og skrudd. Fant en tredje skrue under lykta - krøp under støtfangeren og tok den derfra. Det er altså kun 2 skruer oppe men én under på min.. Den tredje på videoen (nede på siden) er på min bare en tapp som holder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...