Jump to content

Brukt mk3, råd og tips ønskes


mjes

Recommended Posts

Hei

Jeg er ny på forumet her, ganske enkelt fordi jeg ikke har vært Ford eier tidligere.

Riktignok har vi en Focus 2010 som "konebil" - en bil vi er ganske fornøyd med. Nå må jeg bytte ut min gamle sliter av en hverdagsbil, og lurer på om en Mondeo kan gjøre nytten.

Jeg har fått tilbud gjennom forhandler på en 2005 modell (reg sent i 2004), ca 160.000,- km, Ghia-versjon, automatgir, 2,0 115hk diesel. Alle servicer ser ut til å være fulgt, dog ikke rustoppfølging de siste årene. Før levering får bilen vanlig km- service og småfeil etc blir fikset, samt vanlig 3 mnd garanti.Pris kommer nok ned på noen lapper under 100'.

Hva bør man betale for en slik bil ?

Er det noen spesielle svakheter man bør være obs på ?

Jeg synes jo at km stand er noe høy, og automat har jeg ingen erfaring med. Har spurt om oljeskift på girkassa, men det gjøres vissnok ikke ?!

Råd mottas med takk.

 

MJ

Link to comment
Share on other sites

etter min erfaring så er det ikkje så nøye med denne rustbefaringa, straks garantitiden er ute får du ingenting uansett.... du kan krangle deg til forskjellig til reklamasjonstida er ute, 5år, etter det skal det mye til før du får dekket noe som helst :glare:

 

eller så en automat med høg km er vel rissiko uansett.... kan vere ok viss du er kapabel til å feks skifte en brukt kasse sjølv, 160000km er vel egentlig ikkje så veldig høg km på en 05 modell de fleste kjører i dag ca 25000km på snitt for 15 år siden kjørte folk ca 15000km...

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

Mange takk for svar.

Jeg skal undersøke for rust.

Det er nok riktig at folk kjører langt idag, og derfor er kanskje ikke km stand veldig unormal.

 

Ingen som har synspunkter eller erfaring med automatkasse, kjørelengde,oljeskft, pris etc ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...