Jump to content

Smånykking


D.D.Wernberg

Recommended Posts

Så lenge jeg sitter her kan jeg like så spørre :P

 

Etter et par timer med villmanskjøring på snøføret i går fikk skyssen et fikt! Så problemet er spesielt på jevn kjøring f.esk motorvei, hvor gasspedalen så vidt presses ned, så plutselig får bilen et nykk forså og være normal også nykk etter litt igjen osv... Men jeg merker ikke noe ved akselering, eller når pedalen ikke berøres. Merker ikke noe på tomgang heller. Sjekka gasswiren for slakk, men ikke noe ekstremt, men noe var det, så jeg har en hånd på at wiren har strekt seg etter litt herjing:) Høres dette helt på jordet eller har fler vært i samme båt? ^_^ skal nevnes at det ikke er noe forskjell på kald og varm motor. Det er lite bensin på tanken så kondens har slått meg, men da ville den vel ha gått rufste på tomgang også?

 

Motoren er en 2L IS

 

Takker på forhånd:)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Tomgangsregulatoren din som kødder..

 

Skru av, rens med noe elektrorens/smøring etc. skru på igjen..

 

God som ny! :whistling:

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha gjort hva?

 

Nei, den ville ikke nødvendigvis gå stygt på tomgang om det er den som feiler.

 

Reguleringen mellom tomgang og gasspådrag som "henger seg opp" er typisk.

 

Hatt samme symptomene på iS selv, en god rens gjør susen..

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Leste forrige innlegg " ;) ", sto ikke forklart at det var en fortsettelse på innlegget før der igjen:)

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...