Jump to content

Bytte tennplugger Sierra DOCH 2.0 BFG


Joakim1212

Recommended Posts

Trodde dette skulle være en relativt enkel jobb. Har Haynes boka, men den beskriver ikke hvordan man bytter tennplugger på min modell (såvidt jeg kan se).

 

Problemet er at tennpluggene er plassert under "innløpsrøret" (vet ikke om det heter det på norsk. Det er en stor avlang jern/alu/metall ting med masse (så og si alle) ledninger tilkoblet.

 

Er det jeg som har misforstått hvor tennpluggene er eller må denne fjernes for å komme til? I boka står det ingenting om det. Står bare det kan være lurt og ta vekk luftrenseren. Men dette gir bare bedre tilgang til der tennkablene er koblet til strømfordeleren.

 

Er jo en hel masse jobb og fjerne "innløpsrøret". Og jeg har lite lyst til å stå flere timer i minusgrader og mekke bil.

 

Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

???????????? følg pluggledningene, da kommer du til tennpluggene, gjort på 4 minuter, og de er mellom traktene på innsuget ja.

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

OI, her var d vist noen som ikke hadde helt teken ser jeg, men d går nok bra skal du se. for å komme til plugga dine så følger du bare ledningene fra den runde tilkoblingsaken fremst på motoren, som også heter fordeler\fordeler lokk :)

innløps røret som du kaller d er innsuget til motoren,altså der motoren drar luft igjennom. dette trenger du absolutt ikke å ta av, siden plugga bare står imellom.. så bare følge tennkablene så dukker d nok opp noen plugger, etter at du har dratt kablene av :)er bare å nappe rett av

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Da var ddet iallefall pluggene jeg hadde funnet. Får bare ikke hånda inn til de to siste. Men hvis det skal være mulig uten å fjerne noe så får jeg bare prøve igjen. Takk for svar.

 

Prøv med en pluggnøkkel du, er enklere enn å bruke hendene det ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...