Jump to content

Diagnoseverktøy


Pusur_

Recommended Posts

Hei, siden jeg har gått til innkjøp av Mondeo MkIII som har ruslet over 300.000 så forventer jeg at dette ikke blir noe problemfritt bilhold. Og i den forbindelse så tenkte jeg å innvestere i et skikkelig diagnose verktøy. Har noen erfaringer med dette? Det finnes jo et hav av merker og modeller der ute, så valget er ikke enkelt, men jeg er ute etter en som tar det meste av feilkoder. Jeg har et lite problem med bilen i dag, og det er at den fusker/lugger litt ved 0-gass som jeg kaller det, altså når man ligger under 1800rpm og har verken gasspådrag eller motorbrems. Bilen det er snakk om er en 04 2,0 TDCI 116hk.

 

Så, noen som har prøvd litt foskjellige diagnose utstyr? Er vel kanskje de som du kobler til pc`n som er de mest detaljerte?

 

På forhånd, takk ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd et par typer til min 2005 Focus, først en slik håndholdt sak med et lite lcd display - kostet rundt et par hundringser på Ebay - den tok bare motorkoder.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Diagnostic-Scan-Tool-OBD2-EOBD-Universal-Fault-Code-Reader-Auto-Check-Engine-OBD-/220905726641?

 

Så kjøpte jeg en slik pc-variant som i tillegg hadde modul for abs og airbag:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Super-F-Fault-Code-Scanner-Ka-Fiesta-Fusion-Focus-Mondeo-Transit-ABS-AIRBAG-/120897357484?

 

Blir vel rundt kr 200,- inkl frakt. Selve dingsen koster under kr 200,- så du slipper toll.

 

Den var lett å installere på pcen og fungerte slik den skal - den klarte blant annet å lese av den vanlige abs-feilen på Focus II.

 

Sjekk om akkurat din modell er nevnt lenger ned i annonsen.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Er vell noen som har en som du kobler opp med telefon, med enten android eller iphone. Tror bilxtra har en slikk til under 1000lappen:-)

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Er vell noen som har en som du kobler opp med telefon, med enten android eller iphone. Tror bilxtra har en slikk til under 1000lappen:-)

 

Ja, har hørt om denne typen, men den er vel ikke så detaljert som håndholdte og pc baserte?

 

Spock, Tror du denne varianten kan detekte mitt fuske/lugge problem?

Edited by Pusur_
Link to comment
Share on other sites

Ja, har hørt om denne typen, men den er vel ikke så detaljert som håndholdte og pc baserte?

 

Spock, Tror du denne varianten kan detekte mitt fuske/lugge problem?

 

Vet dessverre ikke noe mer enn det jeg har testet på min.

 

Din bil står jo i på listen. Uansett koster det jo ikke mer enn et par hundringser å prøve?

 

Hvis det ikke kan komme noe bedre tips fra noen Mondeo eiere her?

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...