bart Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 har problemer med feste på zetec fiestaen, hjulspinn på 3.gir.. , noen som har prøvd å montere diffbremsen fra rsturbo inn i 4tr bc kasse? og er det riktig at s2 rsturbo har diffbrems og hva slags type er det visko...lamell???
tuszi Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 ja er vel en lukket system. merk at det er forksjell på om det er 6 bolta s1 girkasse og 8 bolta som er s2 utgaven. dette vis du kun får tak i diff og ikke med drevet på. tror det funker like bra i 4 trinns som 5 trinns da forskjellen er det ekstra huset med 5 giret i.
bart Posted December 30, 2012 Author Posted December 30, 2012 er det 6bolt i 1,1 kassen eg har da sikkert?, hvilke utvekslinger er det i disse kassene den eg har og turbokasser evt xr2...3 etc?
bard Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 (edited) Jeg tror det er veldig få 4-trinns med 8-bolt. De gikk over til 8-bolt på alt på begynnelsen av 90-tallet, men før det var det bare S2 som hadde 8. 1100 har vanligvis 4,06:1 diff og lavt førstegir. RST S2 har 3,82:1 og da mistenker jeg at man må bytte drevet som driver diffen også for at tennene skal matche. Quaife er har hull til både 6 og 8 bolter Edited December 30, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
bart Posted December 31, 2012 Author Posted December 31, 2012 Jeg tror det er veldig få 4-trinns med 8-bolt. De gikk over til 8-bolt på alt på begynnelsen av 90-tallet, men før det var det bare S2 som hadde 8. 1100 har vanligvis 4,06:1 diff og lavt førstegir. RST S2 har 3,82:1 og da mistenker jeg at man må bytte drevet som driver diffen også for at tennene skal matche. Quaife er har hull til både 6 og 8 bolter qaife hadde nok vert det beste, men den koster endel penger har sett på det og drevsats, men trenger å bruke penger på understell først, da forstilling er tydligvis for svak til motoren når man kjører med slics en halv dårlig rs kasse kan umulig koste mange penger og viss man kunnet trikset litt med drevinga og så 1 giret kom nermere 2 giret så hadde det ver fin, 1 giret er jo een vits selv om den nye motoren drar 7000rpm
tuszi Posted December 31, 2012 Posted December 31, 2012 har en diff uten drev liggende mener den er 6 bolta vis det er av innteresse
bart Posted December 31, 2012 Author Posted December 31, 2012 har en diff uten drev liggende mener den er 6 bolta vis det er av innteresse hva mener du med uten drev? uten kronhjul eller planetgir og solhjul... og den er med brems?
tuszi Posted December 31, 2012 Posted December 31, 2012 er komplett enhet uten drevet rundt som har med utvekslingen å gjøre
jensenmotorsport Posted December 31, 2012 Posted December 31, 2012 har rst kasse for salg jeg! 2003 Ford mondeo 1982 sierra 1,6L-2,0 nå 1976 Ford Escort mk2 ombygd RS2000, 1977 escort mk2 rallycrossræser
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now