Guest Lothar Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Hey. Jeg har noen diskanthøyttalere fremme på dashbordet som jeg gjerne skulle hatt mulighet til å justere volumet på uavhengig av noen av de andre høyttalerne. Kan jeg sette på en varabel motstand på hver av de og på den måten skru ned lyden på dem? De er så høy lyd i dem i forhold til resten av frontsettet. Får ikke spillt høyt nok.
Guest Lothar Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Jeg kan jo det, men det er litt unødvendig mye.Har ikke behov for filterdelen, bare volumdelen....
Guest sierrano Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 ikke bare å sette en potmeter... ved å endre motstanden i serie med elementen (diskanten) så vil du endre delefrekvensen... da verdien på kondesatoren ar beregnet til en bestemt frekvens når impedansen til diskanten er konstant -feks 4 ohm.... du må bruke en "dempe ledd".... søk med google. Ellers si ifra så skal jeg se omjeg har det et sted. :-)
Guest Techpoint Posted May 22, 2005 Posted May 22, 2005 Om diskanten spiller mye høyere enn resten så har du montert det feil.. Så du bør heller gå over monteringen en gang til, og gjøre dette skikkelig.
Recommended Posts