Jump to content

Focus TDDi


toe86

Recommended Posts

Hei alle godt folk :)

Har gått til innkjøp av en Focus 1.8 TDDi (Endura DI) og har nå problemer med oljetrykket!

På motoren nå sitter det en overhaldt topp(overhaldt etter register-ras)og fabrikkny oljepumpe. Men med en gang motoren får litt turtall,så begynner oljelampa å lyse!

At det er lavt oljetrykk blir også bekrefta når de på verkstedet jeg bruker, kobler på en ekstern trykkmåler og ser 0.2bar på måleren...

Motoren sies å ha gått 180.000km (noe jeg tviler sterkt på dog).Men siden både pumpa og trykkbrytern er eliminert i feilsøkinga, så lurer jeg veldig på hva dette kan være fornoe.. Noen her som har noe formening?

Edited by toe86
Link to comment
Share on other sites

Kan vere jeg blingser littt, men det skal vere en slik trykk ventil et sted, enten i olje pumpa eller noe, husker ikke helt, som kan sette seg fast, å som da gjør at olje pumpa ikke får lagd noe trykk fordi det bare går i retur i denne ventilen.

 

Eventuelt kan jo silen vere tett, slik at den. Ikke klarer å suge opp nok olje for å lage noe serlig trykk.. :/

 

Lykke till

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

Tett kanal, kan jo det jo kanskje være. Pumpa er jo som sagt ny, er montert på med alle pakninger og O-ringer som skal til for å tette..

 

Vet at dårlige råde-lager, kan redusere oljetrykket, men at det er så lite som 0.2 bar er jo igrunn temmelig vanvittig, og nokså lite trolig at rådelager kan forårsake det?

Edited by toe86
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...