Jump to content

Oljebytte på automatkasse? oppskrift?


Ulven_

Recommended Posts

Hei, er det noen her som har byttet olje på automatkassa til 2009 mod. tdci kasse og kan gi en grei beskrivelse på hvordan osv..

hvor sitter tappeskruen, er det noe spes ifm bytte av filteret, og hvor sitter påfyllingen og peilepinnen?

 

samme med motoroljebytte, er det noe spes der eller sitter tappeskruen i bunntroa og filteret på siden?

 

har en som vil hjelpe meg å gjøre dette. men tenkte jeg ville ha prosedyren klar og kjøpe inn filter osv så vi har alt til jobben.

 

drar campingvogn med bilen og vil bytte litt oftere enn vanlig :)

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

140hk 2.0 tdci og automatkasse, vet ikke mer spesifikt enn det. det er ei kasse som jeg kan vippe girvelgeren til høyre og gire opp og ned manuelt.

i tillegg står det S i displayet når jeg vipper den over (sport?)

 

sa dette deg noe?

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

Skal vi se, jeg mener oljefilteret sitter rett ned ved siden av dynamon. Er du heldig har du modellen uten deksel over filteret, det skiller på årsmodellen :) olje tappepluggen er en 8mm umbrako, sitter i bunn ja :)

 

Er litt usikker på kassa. Om det er powershift kasse er det litt spesielt, for den har 2 tappeplugger, en forran, å en bak. Der er det viktig å få absolutt rett nivå. Der er det en peileplugg inn på siden av kassa, kommer til fra hjulet på førersiden. Filteret sitter under, men husker ikke om det er forran eller bak i farta.

Det er også spesiell olje på powershift kassa.

 

Litt usikker på den vanlige automat kassa, for den har jeg ikke vert borti desverre.

 

Håper det hjelper :)

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...