Jump to content

Transit Sport


Kåre Andreas

Recommended Posts

Hoi

 

Lurte på om noen hadde noe erfaring med denne type bil?

 

Lurer da på vanlige feil, hva fins av evt ekstra utstyr, samt forskjellige options på chip?

 

Noen som har prøvd denne, hva innebærer det for og ta den i bruk?

 

http://www.mybluefin...64&variant=1980

 

Eller disse

 

http://www.biltuning.no/catalog/product/view/id/21930/

 

Mvh

Kåre Andreas

Edited by Kåre Andreas
Link to comment
Share on other sites

2.8TIC kan være personen du kan spørre her, han har hatt en sånn :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Må være en knakanes fin bil dette, siden ingen som har noe å komme med ifht vanlige feil eller skavanker.. ? smile.gif

 

 

Noen som vet noe om senk på disse bilene, er jo stiv aksel bak og single blad fjører.

Et alternativ er jo og flytte akselen slik at den ligger oppå bladfjørene og ikke under som nå, men da blir den muligens for lav..

Evt om det finnes bladfjører med annen vinkel som gjør at akselen kommer lenger opp i karosseriet.

 

Forran så er det jo vanlige fjører, finnes det noe her?

 

Noen som vet om noe lurt, syntes de er litt for høye..

 

72_1888643815_xl.jpg

 

Denne var ubrukelig lav, en mellom ting hadde vært fint

 

T2eC16hzEE9s3ZHjBRFOW35Q60_35.jpg

Edited by Kåre Andreas
Link to comment
Share on other sites

Knall gode biler.. Stort sett noe ala samma utstyr på alle, varierer vel bare skinn interiør og forskjellige typer stereo. Samt dører bare på ene siden eller begge, bakdør eller bakdører. Her er det hva du har behov for.

 

Kan dra 2000kg henger.

 

Vanlige feil eller problem: foringer, slitte og skeive bremser, lekkasje rundt dyser, samt at fuelrail kan løsne. Og rust, er vel største problemet, særlig kanaler foran og hele bakplaten under bakdør.

 

Kan absolutt anbefale Bluefin, er vel sagt å være stødigeste chip(den bytter ut programvaren på bilen). Og har vel 2 år garanti tror jeg..

Jeg hadde bluefin på begge mine og veldig stor forbedring, og heller aldri problem med motor..:)

 

Senking, står litt om det på engelske forum, vanligste er å flytte bakaksel til over fjørene.. Eller muligens om det går å sende de til spesialist og bøye de til. Fjører foran må spesialbestilles..

Men om du har planer om å dra henger og ha med litt utstyr, ikke senk. Den blir fort veldig lav om du har litt vekt..

 

Lykke til!:)

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

Men det du sier om feil/problemer, alt dette avhenger av bruk - om bilen har gått i firma eller privat f.eks?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Bestill den direkte fra england.. Du innstallerer den sjøl på 5min.smile.gif

Men prut, ikke veldig lett å selge de bilene så pass på å få den billig.smile.gif

 

 

 

Takker blir nok en slik Blufin da.

 

Men det du sier om feil/problemer, alt dette avhenger av bruk - om bilen har gått i firma eller privat f.eks?

 

 

Helt enig.

Har tittet på Transporter og en Vito 2007-8 mod siktet, men de fleste har gått som firma biler.

Og det er jo tydelig at de har blitt brukt av noen som ikke har hatt noe eierforhold til bilen.

Ned sarvet inni, bulker og sprekker her og der, sikkert kjørt tildels hardt også, både varm og kald..

Edited by Kåre Andreas
Link to comment
Share on other sites

Men det du sier om feil/problemer, alt dette avhenger av bruk - om bilen har gått i firma eller privat f.eks?

 

Joda, men feil som med dysene og fuelrail kan oppstå når som helst.. Rust blir jo ikke lenger borte ved dårlig vedlikehold.

Man skal nesten godt gjøre å finne en sportvan som ikke har gått i firma..

 

Takker blir nok en slik Blufin da.

 

Helt enig.

Har tittet på Transporter og en Vito 2007-8 mod siktet, men de fleste har gått som firma biler.

Og det er jo tydelig at de har blitt brukt av noen som ikke har hatt noe eierforhold til bilen.

Ned sarvet inni, bulker og sprekker her og der, sikkert kjørt tildels hardt også, både varm og kald..

 

Slik er det nok litt av på transitten og, men er jo bare å finne et så bra eksempel som mulig.

Da jeg kjøpte min 2010 mod som ha gått 21000, fikk jeg pruta den den fra 240 til 207 pga ripe i dør samt kantkjørte felger..

 

Kantkjørte felger er noe nesten alle transitter har bare så du veit det. Og felgene er veldig myke, blir fort skeive..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...