Jump to content

Girkasse til dochmotor


Chriscross

Recommended Posts

Heisann.

 

Kjøpte en Sierra for en liten stund siden, 2 liter doch (89'). Skraper i kassa ved skifte til 2. gir.

Fikk med en girkasse fra en och motor som skulle passe greit over hvis jeg bytta clutchhus. Men da jeg fikk ned girkassa som sto i bilen, så jeg at det ikke gikk an å dele clutchhuset fra resten av kassa, armen til trustelageret var feil osv..

 

SÅ, må få tak i ny girkasse. Hvilken type girkasse er det som står i min bil, og hvilken type er dette? Finnes det kun en girkasse til dochmotoren?

 

Mvh Christian

Edited by Stianwang
dette er ikke en ønskes kjøpt tråd

89' Ford Sierra 2,0 Dohc

Type Stanced!

Link to comment
Share on other sites

Alle dohc girkassene er like ja. Den på OHC heter T9

 

Lykke til med å få tak i bakfanger ;)

Den fra combi passer på sedan, men er ikke lik. Festene er ikke likt plassert slik at du vil få et opprom over fangeren på 6-7cm

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Girkassen til dohc heter mt75 :)

Takk skal du ha :)

 

Alle dohc girkassene er like ja. Den på OHC heter T9

 

Lykke til med å få tak i bakfanger ;)

Den fra combi passer på sedan, men er ikke lik. Festene er ikke likt plassert slik at du vil få et opprom over fangeren på 6-7cm

Okei. Har funnet en bakfanger til 3-dørs kombi, men kombi passer overens?

 

Takk for svar :)

89' Ford Sierra 2,0 Dohc

Type Stanced!

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa, du får skrudd den fast på bilen, men du vil få ei glippe på 6-7cm mellom fangeren og opp til den kanten under lyktene og skiltet. Spør k3nn37 om han kan sende ett bilde. Han har sånn fanger på sin sedan.

Så den er ikke lik nei..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...