Jump to content

Motor bytte


Hoplezz

Recommended Posts

God dag FORD mennesker!

Jeg har sett meg lei av den tåpelige motoren som står i mondeon min i dag!

så tenker jeg på å bytte.

I dag står det en 2.0 tdci 115 hk med vekumstyrt turbo

jeg ønsker å bytte til 2.2 tdci med ca 150 hk

 

hvordan er det med driverk? passer det overens?

hvordan er det med elektronikken? hjerne, omprogramering osv...

 

All info er god info!

Link to comment
Share on other sites

Enkleste er å bytte alt. Dvs ledningsnett, kasse osv. Helst ha delebil. Selv mellom samme motor og gir kan det være små variasjoner i løpet av årene. Men vil tro at girkasse passer på motor da det antageligvis bare er borring som er annerledes. Hvis du klarer å få tak bok om bilen hjelper det for å se forskjeller. Eventuelt prøvekjør en bil med 2.2 og sjekk kontakter osv for å se om det er likt. Har selv bygget opp ledningsnett bare ved å bruke haynes bok så er mye nyttig info der.

Link to comment
Share on other sites

På mondeoen tror jeg nok det er større forskjeller mellom 2,0 og 2,2. Har selv hatt disse motorene side om side på gulvet, og de er hvertfall visuelt ulike. Ha også i tankene at 2,2 er levert med 6 trinns manuell.. Men stå på, har tenkt på dette selv, så greit å høre fra deg om det går i orden ;)

Link to comment
Share on other sites

snakkest med sveins auto i bodø (ford forhandler).

de var ikke behjelpelig i det hele tatt, eneste de sa er vet ikke og sikkert ikke.

ja jeg er redd for at det meste er forskjellig ja.

Pusur: jeg har faktisk en 6 trinns manuellkasse i min bil ;)

Link to comment
Share on other sites

Pusur: jeg har faktisk en 6 trinns manuellkasse i min bil ;)

 

Så nå at du har 06mod :blush: Hvordan funker det med 6 trinns på 116 hestern? Min blir litt for lat i 5. med henger eller vogn <_<

 

Saken er vel egentlig rett og slett at et merkeverksted verken vet eller vil vite når det kommer til ombygging. <_<

Link to comment
Share on other sites

Så nå at du har 06mod :blush: Hvordan funker det med 6 trinns på 116 hestern? Min blir litt for lat i 5. med henger eller vogn <_<

 

Saken er vel egentlig rett og slett at et merkeverksted verken vet eller vil vite når det kommer til ombygging. <_<

 

Funger greit.

men 6gir funger ikke under 80, ikke i det hele tatt :P

jeg monterte en powerbox slik at jeg fikk ca 130 hk. og da ble bilen virkelig bra!

Men uansett er motoren litt i svakeste laget i utgangspunktet..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...