Jump to content

mk2.Xr2.16v

Gjest
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hadeland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

mk2.Xr2.16v's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Hvem motor har du? På de mindre motorene sitter det et støttelager på motor som er til drivaksel på passasjersien. Har de montert alle motorfester? Ta deg en titt under bilen og prøv å dytt på motor. Hvis du skal heise opp bilen SETT DEN PÅ BUKKER!!! Fusking kan være vacum slange som ikke sitter på skikkelig. Er lett å glemme å feste eller sette det riktig
  2. Jeg har advarsel status hilsen moderatorer som er cosworth sensitive så sikkert derfor. Uansett så kan du enten gå inn på Pagid.co.uk eller feks dette kittet her http://www.ebay.co.uk/itm/Pagid-Front-Brake-Kit-300mm-Vented-Bosch-System-Discs-Pads-Jaguar-X-Type-/350715972513?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo%7CPlat_Gen%3AMK+III&hash=item51a84d0ba1 . Søkte bare på "mondeo mk3 pagid" på ebay og fikk opp en del forskjellig. Hvis du spør de fleste gidder de å sende til norge. Har selv en addressse i sverige så har sjeldent problemer med å få deler.
  3. Å trimme en NA (Naturally Aspirated) er dyrt hvis man skal ha mye effekt. De få tingene vi foreslår nå er kun basic men får motoren til å føles mer livlig. Skal du ha mer effekt bør du vurdere enten turbolading eller kompressor. Dette er også dyrt men billiger pr hk enn NA tuning. Statene har en del bolt on kit samt et fra pumaspeed som er til fiesta st150 (samme motor) http://pumaspeed.co.uk/product-Supercharger-Kit-Fiesta-ST150---Stage-25_691.jsp .
  4. Nytt filter er mer nyttig enn Åpent filter. At bilen din har feil på hjernen hjelper ikke. Følger du med litt på div andre forumer så mener alle at det hjelper med åpent filter, men man kommer ikke unna hva tallene fra rulla faktisk sier. Er ikke bare disse gutta som har forska på det. På saab så ødelegger du faktisk LMM pga åpent filter Når det gjelder modsa du foreslår er vel egentlig bare spjeldhus og bluefin som er fornuftig. Du får ikke super mye hk på en billig måte. Prøver bare å kære folk å slutte å høre på gammal vrang lærdom. En godt eksempel er mange som bytter filter og eksos men ikke mapper om bilen. Flere tilfeller har de mistet effekt. Gjelder spesielt på nyere biler. Mappet på bilen er alfa og omega. Men tilbake til hva han vil ha Grenrør med eventuelt eksosanlegg (8-15 hk) Spjeld (kanskje 5 hk) Bluefin eller live map (8-10 hk samt motor som jobber bedre sammen med resten av delene) Priser kan man lete etter på ebay eventuelt
  5. Har seter til mondeo mk3. Kan selge det for 500 pr stol
  6. Monde mk3 har samma skiver foran og bak uansett modell. Ville holdt meg unna EBC. Hadde det på en mk2 st200 engang og fikk dårligere bremser enn orginalt. Bremsene fadet fort enda det var redstuff og slissa skiver. Bygget om til mondeo mk3 calipere og focus st170 skiver som funket veldig bra. Vil hvertfall anbefale PAGID bremsebelegg. Funker kjempebra og fader lite selv fra høye hastigheter. Har det på en saab 9-5 og har ikke sliti med bremsene enda
  7. Se og lær angående åpne filtreAt du har fått mer effekt er placebo effekt. Er du heldig har du gjort den dårligere! Trekker inn mer vrmluft samt mister moment med åpne filtre. Enn grunn til at bilselskap bruker flere hundre tusner på å lage luftfilter bokser. Men ja vil du få mindre effekt bytt til åpent. Når det gjelder litt mer seriøs trim kan du bytte kammer, grenrør, eventuelt sette på cosworth innsug fra pumaspeed(kommer fra st150 som har samme motor). Etter dette må du mappe motor for å få maksimalt ut av den. Eventuelt bytte til throttle bodies eller turbolade den. Er mange valg men koster penger. Google litt så finner du deler samt ebay
  8. Den bilen er kun verdt dela. Karroseriet er rusta og fælt. Begge rammevangene bak er kjeks.
  9. Dagene hvor biltema sine bremser var dårlige er lenge forbi. Skal ærlig si at når jeg kjøpte uventilerte skiver på tema var jeg skeptisk siden de vred seg med engang. Kjøpte nye bremser til focusen for en stund siden og de har ikke sviktet enda selv med mye aggresiv kjøring. Er ikke noe bedre kvalitet på billige skiver fra england enn biltema sine. Til og med mintex sine er ikke bedre. Har testet ut EBC sine skiver med tilhørende klosser og det var dårligere bremseeffekt enn billige skiver og klosser fra england (biltema har ikke skiver til ST200). Her er de jeg tenkte å kjøpe til min mondeo http://www.ebay.co.uk/itm/170534560109?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649 . Er samme skiver på sedan og stasjonsvogn men vet det ble byttet calipre fra 2004 og utover. Hadde satset på biltema sine skiver da du har mer garanti enn fra england. Har selv fått feil 3 ganger pga plukkfeil og når det koster 400kr å sende det tilbake blir det dyrt i lengden. Ikke helt samme service i england som norge (enda den også er ræva)
  10. Bildelsbasen.se for billigere priser
  11. mk2.Xr2.16v

    Motor bytte

    Enkleste er å bytte alt. Dvs ledningsnett, kasse osv. Helst ha delebil. Selv mellom samme motor og gir kan det være små variasjoner i løpet av årene. Men vil tro at girkasse passer på motor da det antageligvis bare er borring som er annerledes. Hvis du klarer å få tak bok om bilen hjelper det for å se forskjeller. Eventuelt prøvekjør en bil med 2.2 og sjekk kontakter osv for å se om det er likt. Har selv bygget opp ledningsnett bare ved å bruke haynes bok så er mye nyttig info der.
  12. 400k for en uregistrert bil? Er som dem sier at sierra eiere er spesielle... Kunne funnet mye annet som har mer status til en billigere penge
  13. Sjekk ladespenning på dynamo. Jeg hadde kast i akselen på dynamo på en Mondeo St200 og det blinka greit i lysa. Helt til jeg kom opp i over 6000 rpm. Da kortslutta dynamoen . Må bruke et skikkelig voltmeter som leser av desimal også. Mange av de billige runder opp så du ser ikke at det er 1 volt forskjell. Kan måles direkte på batteri
  14. Følger det med turbo og manifold? Hva er sjangsen for at alle dela er der :-P. Gratis bump også
×
×
  • Create New...