Jump to content

Noen på øst-landet som kunne ha hjulpet meg?


MeysV

Recommended Posts

Hei :)

 

Jeg lurer på om det er noen som bor på øst-landet som kunne ha hjulpet meg litt med bytting av termostaten i mondeoen min :) Jeg er uerfaren og skulle hatt noen som kunne ha hjulpet meg litt :) Hadde satt utrolig stor pris på det :)

 

Samtidig hadde det vært fint om noen kunne si meg hvor jeg kan åpne radiatoren min så jeg får tømt ut den gamle kjøleveska og få sjekke etter noe jeg tror kan være en lekasje... Min far sier at det skal sitte en skrue UNDER radiatoren som jeg må skru ut men finner ingen. Alt jeg fant var en stjerneskrue på den ene siden nede på radiatoren som jeg tror det kan være :) Motoren er en 2,0 GLX 16v fra 1993 :)

Vegard Løkken 
 

- If I Had Asked People What They Wanted, They Would Have Said Faster Horses! 

Link to comment
Share on other sites

Å bytte termostat er kjempe enkelt på den bilen, men kan sikkert hjelpe deg om du ønsker det. Vi bor jo ganske nerme hverandre.

 

Det sitter tre skruer på temostathuset, og når de er ute er det bare å slenge inn en ny. Det er ett lite spor i den som gjør att du ikke kan montere den feil. Ny pakning og skru sammen att. FERDIG!!!

 

Mesteparten av kjøleveska forsvinner når du bytter termostat. Om du tror du har en liten lakkasje kan du forsøke å helle på radiatortetting på toppen av radiatoren din. Om det er radiatoren som lekker kan du være heldig å få den tett bare av det middelet.

 

Mvh

Kim-André

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...