Jump to content

produkter til generell bilpleie?


Recommended Posts

hei ser etter litt tips om bilpleie, tenker kjøpe en DA maskin type mg220 eller lignende kom med tips til hva som er fornuftig med tanke på pris/funksjon, jeg er ikke skremt over å bruke ebay :-)

 

dette er sånn ca listen jeg ser på, trenger og gode tips på "ren" voks til å legge utenpå mg-20 forseglingen(gold class carnuba fra meguiars?), er en mørk grå metallic

ser og at jeg bør få noen tips om pads som jeg bør bruke med lakk forsegling, er det noe annet som er et must have så si i fra

 

sterk såpe, hyper-wash meguiars

mild såpe, m62

meguiars clay mild

last touch detailer(lube)

scratch-x v2, ja det er riper som er igjennom klar lakken eller veldig nære

meguiars da kit 6", inneholder cutting/finishing polish pads/backing plate

et extra sett puter for kitet

mg 105/205 polish

mg-20 lakk forsegling

voks?

såpe for tepperenser

ny lanse til bruk på båt/bil, eksisterende lanse er skrantende og 3fas spyler gjør deler til dyre som f i norge

gummi/plast beskytter/fornyer

mikrofiber håndklær/applicator pads

 

http://www.jbtoolsales.com/wishlist.php?publicwishlist=ddfbbf82ad8e648e6acf384a1cab85fc

noe av utstyret er til behandling av båt men men

 

totall pris ca 430$ med shipping til norge, med toll og moms så er det fortsatt billig i forhold til å kjøpe mindre pakker hos norske webshopper

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville brukt swissvax på toppen :) er en mguiars mann, men ettersom de ikke har noen "gode" vokser i mine øyne så kjøpte jeg autoglym high def. Den imponerte meg veldig :)

 

Ser ut som en fin liste du har satt opp, men jeg ville heller kjøpt proffprodukter på ebay enn forbrukerversjon, mer å spare der. Anbefaler da 105, 205 og som du sier mg 20 :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

dette var etter det jeg kan se proff utgavene :-)

er det noen av disse som bør skiftes til andre så tar jeg imot tips fortsatt, blir bestilt når lønna kommer inn på konto så ca 15mai :-)

 

ja mg 105 + mg 205 er på listen med tanke på lit dypere riper samt båtens 2komponent topcoat, blir til å prøve dette for å polere opp.

 

dette er en ebay selgers webshop(jbtoolsale02), prisene matchet ebay jevnt over men med kombinert shipping+5%rabatt så ble dette lang rimeligere en hva ebay kunne komme med av pris, eller finnes det noen med kreative verdier på vareforsendelese etc?

 

hmm autoglyms hd, hvor får jeg fatt på denne?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...