Jump to content

Bærearmer MK3


Mondeo Tddi

Recommended Posts

Skal til å bytte bærearmer på min 02modell Mondeo Mk3, men ser at den ene boltene helt innerst står opp ned?? Må jeg ned med hele ramma eller er det noe jeg har misforstått? Er det noen som har en grei beskrivelse på å bytte disse? :)

Link to comment
Share on other sites

Skal til å bytte bærearmer på min 02modell Mondeo Mk3, men ser at den ene boltene helt innerst står opp ned?? Må jeg ned med hele ramma eller er det noe jeg har misforstått? Er det noen som har en grei beskrivelse på å bytte disse? :)

 

Vist jeg ikke husker helt feil så mener jeg faktisk man må slippe det ned litt så man får ut bolten.....Men lenge siden sist je skrudde så ikke 100% sikkert bare mener og minnes noe sånt

Link to comment
Share on other sites

Vist jeg ikke husker helt feil så mener jeg faktisk man må slippe det ned litt så man får ut bolten.....Men lenge siden sist je skrudde så ikke 100% sikkert bare mener og minnes noe sånt

 

Ok, vet du om det er mulighet å kappe av bolten og sette på den nye "riktig" vei? Har vel lite lyst å slippe ned hele ramma...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det er vel minimalt med arbeid å slippe ned ramma?

Du gjør det bare på en side. Totalt 4 bolter. 2 små bolter/skruer på platen som bakerste "store" bolt går gjennom, og en stor bolt i fremre del av ramma. Fort gjort. Sett gjerne en jekk under ramma og bruk den til å hjelpe deg med å løfte opp ramma igjen. Kan love deg at det er raskere og enklere en å drive å kappe bolter bare for å slippe å senke ramma. Holdt på å glemme at du sansynligvis må løsne stabilisator armen som går fra demperen og ned på ramma. Kun en mutter.

Edited by Rasmus.b
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...