Jump to content

Recommended Posts

Posted

motorn jeg har i nå har skøri seg så tenkte da og bygge opp ny motor men di fleste jeg har sett som har bygd på dohc bruker endel på det og lommeboka er ikke akkurat feit her i gården :P

så tenkte eventuelt og NA trimme. porte toppen, slipe om kammene, grenrør, eksos, dyser(fra vag 1,8t) KN/green filter.

er det noe vits og koste på det? og går det eventuelt ann og bygge et mildt turbo bygg som holder UTEN datasprut? lommeboka sier stopp til motor for over 10 lapper og da blir det brått vanskelig og få på sprut :P

råd/tips tas imot med takk ;)

hvis det blir turbo blir det ikke prat om mer enn 0,5 i ladetrykk,

går det ann og slenge inn cosworth råder og stempler for og få DET til og holde? og hva bør jeg eventuelt gjøre med toppen anna enn og overhale?

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Posted

motorn jeg har i nå har skøri seg så tenkte da og bygge opp ny motor men di fleste jeg har sett som har bygd på dohc bruker endel på det og lommeboka er ikke akkurat feit her i gården :P

så tenkte eventuelt og NA trimme. porte toppen, slipe om kammene, grenrør, eksos, dyser(fra vag 1,8t) KN/green filter.

er det noe vits og koste på det? og går det eventuelt ann og bygge et mildt turbo bygg som holder UTEN datasprut? lommeboka sier stopp til motor for over 10 lapper og da blir det brått vanskelig og få på sprut :P

råd/tips tas imot med takk ;)

hvis det blir turbo blir det ikke prat om mer enn 0,5 i ladetrykk,

går det ann og slenge inn cosworth råder og stempler for og få DET til og holde? og hva bør jeg eventuelt gjøre med toppen anna enn og overhale?

da vil jeg anbefalle og se etter en brukt komplett trimmet ohc for du får desverre ikke gjort mye for den summen du har til rådighet trur du får mere for pengene da

Posted (edited)

da vil jeg anbefalle og se etter en brukt komplett trimmet ohc for du får desverre ikke gjort mye for den summen du har til rådighet trur du får mere for pengene da

takker,

men må jeg da bytte ledningsnett om jeg får tak i en OHC eller ferdig IS T billig?'

er helt grønn på ford xD egentlig volvo mann :P

Edited by Bloodstars

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Posted (edited)

Ja en 2,3 16V fra scorpio er ingen dum ide. Det er en motor som er bygget på den gamle dohc 8V'n som sitter i sierra, så det sklir rett på plass.

Det hender det ligger en og annen til salg for pluss minus fem lapper her inne.

Dohc turbo er en grei løsning. Men kompen må senkes om du skal ha no mere enn føhntrykk. Datasprut er det få, og vanskelge veier utenom. Dessuten sparer du det inn i økt kjøreglede, og redusert bensinforbruk. MAX 1,3bar på orginal innmat i motor!!

Les igjennom prosjekttråden min. "Dohc 4x4 Turbo"

Den er til salgs. Hel eller i deler. Pris kommer seg ann på hva som skal følge med. Motor er havarert. (Knekt en råde og slått hull i blokk og bunnpanne) Turbokittet selges kun komplett med alt av deler som trengs, og aviker fra det som var orginalt i bilen som ny. (Sprut, kjølere, eksp tank, dyser, eksos, kabler, målere osv....)

Edited by Per Olav

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>