abarhaugen Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 (edited) Hei! Min Ford Mondeo MK3 2002 modell fikk det plutselig for seg å ikke starte idag.Bilen var i bruk 20 min tidligere uten problemer i det hele tatt, skulle ta ibruk bilen igjen men da uten mulighet for å starte. Jeg mistenker at det kan være dieselpumpen som styrer føde til bilen, hva tror dere? ser på mekonomen at de selger de for ca 3000, er dette en god pris? Bilen har nylig vært inne for skifting av diesel og luftfilter, da ble også EGR (?) Ventil åpnet og renset, dette fordi bilen kuttet under kjøring, etter dette ble gjort har bilen oppført seg helt vanlig. Ingen antydning til fusking, eller "sotete" eksos. Tips om noe annet som kan være feil? Bilen har gått ca 175 000 / Andreas Barhaugen. Edited July 4, 2013 by abarhaugen
Dieseldyret Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Er dette en common rail eller ? Har forstått det slik at de ikke har fødepumpe,mens noen av de første tddi har det. Du kan lese litt i min tråd om det er sistnevnte du har,hatt noen problemer selv
Recommended Posts