Jump to content

Xr3i topp på rst maskin???

Recommended Posts

Guest Hybrid
Posted

Noen som hvet hvordan det fungerer??? rst toppen min er totalt ubrukelig, så jeg kom over en xr3i til 1000,- som kun hadde gått 86 000!! fungerer dette??

Er det noen som kan svare meg hva slags kam en cvh 32 er, tok ut kammen min og tittet og det var det som sto.... noen som vet???

mvh

Posted

toppen er vell sikkert grei, men er vell cam`n som er gåen...

toppene er helt like i følge burtonpower.com vertfall...

cvh 32 er vell en kent cam, er vell det som kalles en erstatnings kam, hakke kvassere enn standar kam`en...

Men er ikke spess bra visst du skall hente ut en go del effekt...

Guest Hybrid
Posted

Men nå når jeg alikevel bytter toppen, burde jeg legge dobbel gruppe a pakning, jeg har to stk liggendes..... vet ikke om det har noe for seg å senke kompresjonen???

Så en cvh 32 er muligens en kjip trimkam??? oki... takker..

Posted

å senke kompen tror jeg ikke er nødvendig... eller sikter du høyt på HK skalaen? Hva for oppsett skall du kjøre med... skall du ikke over 200gamp/ over 1,1 bar så holder d nokk med ei pakning...

cvh 32 kan du nokk godt kalle en kjip trimkam ja, finnes kammer som er utrulig MYE bedre ja :) piper sin skall øke med 26hk B) den skall kommer på min vertfall...

Men skall du over 200 gamp så er det mye i motoren som BØR byttes, rådene er et svakt punkt på rs turbo`n, så nye "H" profilerte er så si et must visst du skall over 200... første bud er vertfall at alt er balansert og slipt.. stemplene er også en fordel å bytte når du holder på...

*det koster å være kar*

Guest Hybrid
Posted

Hehe... det koster å være kar ja!!!

Jeg har ikke tenkt meg over 200hest, tenkte meg oppimot det tallet sånn cirkus, men ikke no mer.... for da veit jeg at det overstiger budsjett!!!

Men hva trenger jeg for å få 200hest da???

Foreløpig har jeg kun byttet ut strekk boltene til herdet/nitrerte bolter, kjøpt gruppe A topp pakning og montert en T34 hybrid turbo!!

hva mener du er neste kjøp i butikken for at jeg kan få litt glede av den altfor dyre turboen???

Posted (edited)

chip eller kvassere kam..

alt du må ha for å få 200hk, er: chip,kvassere kam,åpent filter,portet topp,31 wastegate og ny cooler er på tide når du nermer deg såpass.... da vill du nokk opp nå bortimot 200 kan jeg tenke meg :)

Edited by hår ball
Guest Hybrid
Posted

Hva er 31 wastgate???? den som sitter integrert på hybriden holder vel den????

Hvor mye kan jeg lade hvis jeg monterer chip?? Og er det holdbart og eventuelt lade 1bar med cvh32 kammen??? jeg må liksom ta en ting om gangen jeg, går på skole og tjener 2 høvdinger i måneden.... så det er ikke så mye jeg får kjøpt om gangen!!!

Posted

actuatoren er da styring til wastegaten... det burde iallfall sitte en -31 actuator på den turboen...

hvis du monterer chip er det vel ikke noen ladegrense under det som knuser motoren iallfall... hehe

hvis du skal lade 1 bar burde du tenke alvorlig på større intercooler for ved 1 bar begynner tempen å stige godt over det som er heldig for motoren...

og skal du opp i 200 gamp må du nok finne pengene til en vassere kam... tror ikke den du har holder til det...

er vel chip og luftfilter som er steg 1, den kammen du har burde vel iallfall holde til det.. ;) med en god motor blir vel det rundt 160 hest for ikke å gi falske forhåpninger...

ganske trøtt nå ja... :D hehe

Guest Hybrid
Posted

Oki.... takker for svar!!!