Jump to content

Vibrasjoner under pådrag Mondeo 2.0 2001


reiwen

Recommended Posts

Har kjørt en stund nå med risting i forstillinga som blir bare værre og værre.

Rister mest i oppoverbakke under pådrag, og mye tyder på at det er en eller begge drivakslingene som er kast i.

Har undersøkt motorfester osv men kan faktisk se med det blåtte øyet at det er litt kast i akslingen på høyre side når jeg dreier på hjulet.

Spørsmålet er da, er det lurt å bytte hele greia komplett både høyre og venstre side, eller bare bytte den som jeg tror er synderen? Ford skal ha 4100kr for en komplett drivaksling.....

 

Noen erfaringer rundt dette?

Edited by reiwen
Link to comment
Share on other sites

Har kjørt en stund nå med risting i forstillinga som blir bare værre og værre.

Rister mest i oppoverbakke under pådrag, og mye tyder på at det er en eller begge drivakslingene som er kast i.

Har undersøkt motorfester osv men kan faktisk se med det blåtte øyet at det er litt kast i akslingen på høyre side når jeg dreier på hjulet.

Spørsmålet er da, er det lurt å bytte hele greia komplett både høyre og venstre side, eller bare bytte den som jeg tror er synderen? Ford skal ha 4100kr for en komplett drivaksling.....

 

Noen erfaringer rundt dette?

Samme symptomer som jeg hadde, kjøpte komplett til begge sider på Ebay til ca 1100,- ink frakt. Dem holder fortsatt og ristingen forsvant. Her er det en link til de jeg kjøpte http://www.ebay.co.uk/itm/140507270697?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Edited by Mondeo Tddi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var billig ja, men jeg har en 2.0 bensin (145hk)

Er det samme på bensin og diesel?

Bytta du kun yttre eller indre også der akslingen går gjennom et lager osv?

Byttet komplett, men fikk ikke med akslingen inn til kassa på h.s. men kjøpte lageret løst. Dette lønner seg å bytte samtidig hvis det er dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...